четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2307 прочитания

    Съдът на ЕС: Сайт с Facebook бутон „Харесва ми“ също отговаря за личните данни

    29 юли 2019, 14:19 a+ a- a

    Оператор на уебсайт, който е интегрирал Facebook бутон „Харесва ми“ (Like), е съвместно отговарен като администратор с Facebook, за събирането на лични данни на посетителите на сайта му и за предаването им на Facebook. Това реши Съдът на ЕС. Той обаче по принцип не отговаря като администратор за извършеното впоследствие само от Facebook обработване на тези данни, се уточнява в решението на Съда. То не може да бъде обжалвано.

    Решението е по казус на германския онлайн търговец Fashion ID, който има на сайта си Facebook бутона Like. Така, когато потребител посети сайта на Fashion ID, негови лични данни като IP адрес се предават на Facebook. Това се случва без знанието на посетителя и без значение дали той има профил във Facebook и дали е натиснал Like бутона.

    Германското сдружение Verbraucherzentrale NRW, защитаващо интересите на потребителите, заведе иск срещу Fashion ID, като твърди, че търговецът е предал на Facebook лични данни на посетителите на уебсайта му, без тяхното съгласие, от една страна, и погазва законодателството за защита на данните, от друга. Искът е подаден преди влизането в сила на новия Общ регламент за зашита на данните (GDPR) и е по старата Директива за защита на данните от 1995.

    В постановеното днес решение Съдът констатира, че Fashion ID изглежда не може да отговаря като администратор за обработването на лични данни, което Facebook извършва, след като данните са му предадени. Fashion ID обаче може да отговаря като администрато рсъвместно с Facebook за операциите по събиране на въпросните данни и по тяхното разкриване чрез предаването имна Facebook.

    Изглежда това,че Fashion ID е интегрирало в уебсайта си Facebook бутона Like, му позволява да оптимизира рекламата на своите стоки, правейки ги по-видими в социалната мрежа , когато посетител на уебсайта натисне този бутон. За да се възползва от посочено тотърговско предимство, Fashion ID е интегрирало такъв бутон на своя уебсайт и с това изглежда се е съгласило, поне мълчаливо, лични данни на посетителите на сайта му да бъдат събирани и разкривани чрез предаване. Така тези операции по обработване явно се извършват в икономически интерес както на Fashion ID, така и на Facebook, отбелязва Съдът в решението си.

    Съдът подчертава, че оператор на уебсайт като Fashion ID, който като (съвместен) администратор отговаря за някои операции по обработване на данни на посетителите на сайта му, например за събирането на данни и предаването им на Facebook, трябва да предостави, в момента на събиране на данните, определена информация на тези посетители, като например за самоличността си и за целите на обработването.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 3 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 4 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам
    преди 20 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 21 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 21 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място