Компанията ще работи съвместно с базираното в Германия технологично дружество Freudenberg Sealing Technologies
Доставчикът на екологично пътуване FlixMobility, който оперира в Европа с марките FlixBus и FlixTrain, обяви, че инвестира в технология за алтернативно гориво. Компанията планира да тества автобуси с горивни клетки на дълги разстояния, което ще я превърне в първата в света, която стартира подобен проект.
Компанията ще работи съвместно с базираното в Германия технологично дружество Freudenberg Sealing Technologies, като вече текат първоначалните разговори с производители за разработване на автобуси.
„Искаме да участваме в определянето на бъдещето на мобилността. Модерният автопарк на FlixBus е вече изключително щадящ околната среда. Пътувайки с автобус на дълги разстояния, спестяваме около 80% от емисиите в сравнение с пътуване с автомобил. Въпреки това не спираме да си задаваме въпроса как можем да направим пътуването още по-устойчиво. След успешното стартиране на три изцяло електрически автобуса, искаме да разработим първите автобуси на дълги разстояния с горивни клетки съвместно с Freudenberg Sealing Technologies, за да поставим началото на нов етап от историята на мобилността.“, коментира Андре Швемлайн, основател и главен изпълнителен директор на FlixMobility.
Първите електрически автобуси във Франция и Германия бяха произведени от BYD и Yutong в Китай. Днес технологията за енергия от горивни клетки дава възможност на производителите на автобуси в Европа да участват в бъдещето на устойчивата мобилност.
Превозните средства с горивни клетки се очаква да изминават най-малко 500 км до следващото зареждане. Самото презареждане би трябвало да отнема не повече от 20 минути, тъй като се зареждат с водород, а не с дизелово гориво. Характеристиките на автобусите с горивни клетки, като мощност и ускорение, се очаква да отговарят на действащите стандарти за автобуси за превози на дълги разстояния.
„Хибридна система, която обединява по интелигентен начин батерия и горивни клетки, е изключително практична за тежки превозни средства, пътуващи на дълги разстояния, тъй като изцяло електрическите превозни средства все още не са в състояние да изминават дълги разстояния.”, обяснява Клаус Мьоленкамп, главен изпълнителен директор на Sealing Technologies.„През първата фаза на проекта за горивни клетки на FlixBus ще се извърши пилотно оборудване на представителен автобусен парк с тази технология. В бъдеще искаме това да е нашият съществен принос за намаляването на CO2 от трафика по пътищата. Това, което правим съвместно с FlixMobility по пътищата на Европа, ще бъде вдъхновяващо и за други сектори от сферата на мобилността.”
Наскоро FlixMobility обяви план за действие в областта на климата, който цели 100% неутралност на CO2 най-късно до 2030 г. Това означава, че компанията планира да направи всички пътувания с автобуси и влакове, както и всички бизнес процеси, без емисии на CO2. Влаковете FlixTrain и електрическите автобуси в Германия и Франция вече се захранват от 100% зелена електроенергия. Това, което много хора не знаят, е, че „конвенционалните” автобуси на FlixBus също са изключително ефективни. Тъй като повечето автобуси във флота са EuroVI, те често са дори по-благоприятни за климата от средния влак. Освен това FlixMobility предлага на своите пътници възможност да компенсират точно емисиите на CO2 от пътуването си. За целта FlixMobility има дългогодишно сътрудничество с atmosfair, международно известна организация, която предлага проекти на Gold Standard, акредитирани от ООН.