Социалната мрежа смята, че промяната на името на партията е подвеждащо
Twitter упрекна Консервативната партия на Великобритания, че подвежда аудиторията си по време на телевизионен дебат, че гласоподавателите не се интересуват дали съдържанието в социалните медии е проверено. Изявлението бе направено от секретаря по външните работи Доминик Раб.
Акаунтът на пресцентъра на Консервативната партия промени името си в Twitter от CCHQPress на factcheckUK по време на медийния дебат между Борис Джонсън и Джереми Корбин. Логото на акаунта също бе променено от това, посочващо логото на партията, с такова, показващо бяла отметка на лилав фон.
Консервативната партия все още не е съгласна с изявлението на Twitter и не смята, че действията им са подвеждащи.
Twitter от своя страна заяви, че ще предприеме стъпки по премахването на акаунти, които опитат подобни тактики.
„От Twitter искаме да подсигурим провеждането на един здравословен и искрен дебат по време на предизборните кампании във Великобритания. Имаме правила, които са валидни на глобално ниво и забраняват действия, които подвеждат аудиторията, включително акаунти, които са проверени. Бъдещи действия от подобни акаунти ще бъдат санкционирани”, заяви говорител на социалната мрежа.
След приключването на дебата в медиите, акаунтът бе променен отново и включва логото на партията.
Twitter улесни докладването на подвеждаща информация, свързана с предстоящите във Великобритания парламентарни избори. Социалната мрежа забрани платената политическа реклама.