Близо 200 000 са индивидуалните потребители на финтех компанията в България. Те ще могат да пращат и получават средства от роднини в САЩ
Британската финтех компания Revolut стартира бизнес операции в САЩ, като пусна финансовото си приложение и дебитна карта в страната.
Стартъп компанията, която цели да изгради единно приложение, от което потребителите да управляват всички свои финанси, вече има десетки хиляди потребители в САЩ, докато клиентите в Европа надминават 10 милиона.
Потребителите на финтех услугата в САЩ могат да харчат и прехвърлят пари в световен мащаб по реалния междубанков курс, да държат и обменят 28 валути в приложението и да получават заплатата си два дни предварително. Revolut възнамерява да внедри допълнителни функции в близко бъдеще за американските си потребители, включително криптовалути, търговия с акции без комисионна, както и спестовни продукти.
В България финтех компанията разполага вече с близо 200 000 индивидуални потребители. Всеки един от тези потребители ще може да праща към и получава средства от свои роднини и познати в САЩ. По данни от различни източници сънародниците ни в САЩ наброяват между 200 000 – 500 000 души.
„Разходите за живот се увеличават непропорционално спрямо заплатите на хората. Сега повече от всякога потребителят трябва да знае какво точно постъпва към и излиза от сметката му. Крайният потребител трябва да разполага с нужните инструменти, които да му помогнат да управлява парите си по-удобно и прозрачно, и ние се радваме, че от днес даваме тази възможност на един от най-големите пазари в света“, заяви Ник Сторонски, основател и главен изпълнителен директор на Revolut.
С натискането на един бутон потребителите на Revolut могат да блокират и отблокират картите си от приложението, да правят мигновени преводи към своите близки и познати, както и да се възползват от теглене на средства от банкомат без такси.
Финтех приложението съща така дава възможност и за извършване на покупки онлайн чрез виртуални карти, които добавят допълнително ниво на сигурност при пазаруване онлайн.
Компанията поддържа безконтактни разплащания и първа въведе Apple Pay на българския пазар през юни миналата година. В контекста на глобалната криза около коронавируса от Revolut препоръчват дигитално разплащане там, където това е възможно, за да се ограничи контактът с физически банкноти.
По отношение на това как се отразяват ограничителните мерки на поведението на българите, от компанията отбелязаха пред Economy.bg, че се забелязват две тенденции: броят отделни трансакции намалява, докато броят всекидневни потребители значително нараства. "Това е разбираемо: ако съм навън в заведение, всяка поръчка би била отделна трансакция. В момента повечето места навън са затворени, но тук идва втората критична част: потребителите се стараят да плащат безкешово, защото банкнотите са изключително мръсни. В този смисъл все повече хора ежедневно ползват Revolut за своите покупки - дигитален магазин, храна, HBO акаунт и т.н. Има осезаем ръст на ежедневните потребители", коментира Едуард Цветанов, официален представител на Revolut за България.