петък, 29 май 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    519 прочитания

    Lidl с 92 нови български продукта само за последните два месеца

    С 39% са нараснали плащанията в лева към български доставчици за април 2020, в сравнение със същия период миналата година
    19 май 2020, 13:29 a+ a- a

    В последните два месеца, от началото на кризата, на щандовете на магазините Lidl в страната са намерили място 92 нови български продукта както в хранителния, така и в нехранителния асортимент, съобщиха от веригата. Сред тях са продукти под собствени марки на веригата, търговски марки на производителя, както и продукти от линията „Родна стряха“. Реализираният от тях оборот само за три седмици надхвърля 2,6 млн. лв.

    С цел да подкрепи още по-ефективно родните производители по време на криза и в отговор на Постановление 70 на МЗХГ, компанията активно включва нови стоки и доставчици, в това число и от предоставените от министерството списъци. Някои от производителите на новите продукти са вече съществуващи доставчици на Lidl, а други са изцяло нови зa веригата.

    „За Lidl работата с български производители е ключов елемент от дългосрочната стратегия за развитие на компанията – ние работим активно с тях от стъпването на компанията на българския пазар досега и за тези 10 години изградихме устойчиви дългосрочни партньорства.  Работим с над 200 български компании, на които сме предоставили най-различни възможности за реализация на местна продукция: десетки български производители  произвеждат продукти през множество собствени марки на веригата като Pilos за млечните, Pikok за месните и други – именно това и е големият смисъл на собствените мaрки. Отделно от тази платформа преди три години стартирахме и продуктовата линия „Родна стряха“, която към момента включва 83 продукта от български производители. През последните 5 години осигурихме безпрецедентни за България възможности за износ за родни производители в мрежата на Lidl в цяла Европа, като само за миналата година износът на 39 български производители възлиза на над 40 млн. лв. Но не спряхме дотук – в тази извънредна ситуация отново мобилизирахме ресурсите си с цел да осигурим допълнителна подкрепа за нашите български партньори и само за два месеца пуснахме 92 нови продукта от български производители в асортимента ни. Вярваме, че всичко това свидетелства за ефективността на нашата дългосрочна стратегия за работа с българските производители за тези години“, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България. 

    За увеличените обороти с български стоки от началото на кризата свидетелстват плащанията към български доставчици – за март 2020 търговската верига отчита ръст от 33,6% спрямо месец февруари 2020 г. Оборотите и съответно плащанията към български доставчици бележат значителен ръст и спрямо предходната година – съответно 30,8% през март 2020 г., спрямо март 2019 г. и 39% през април 2020 г., спрямо април 2019 г.

    Новите български продукти в асортимента на веригата включват хранителни и нехранителни стоки. Значително расте предлагането при месото и колбасите - фирма „Компас“ вече реализира 8 нови продукта, „Месокомбинат Ловеч“ – 5, а други по-малки производители са с по 3 или 4 нови стоки. Увеличение има и в добре познатата вече линия „Родна стряха“, в която новите продукти за последните два месеца са общо 6 – 4 в млечния асортимент с производители „Сердика-94“ и „Ненко Трифонов Фуудс“ ООД и два в месния – на „ЕКО МЕС“ ЕООД и „Месокомбинат Ловеч“.  

    За да отговори на намаленото търсене на прясно изпечени хлебни изделия в резултат на кризата, Лидл България подкрепи своя дългосрочен партньор „Симид“, с когото разработи съвместно 4 нови продукти – замразени хлебчета и кифлички, които само за 3 седмици реализираха оборот от над 60 000 лв. 

    В нехранителния асортимент на веригата влизат нови продукти за дезинфекция, козметика, саксии, торове, защитни маски за лице, произведени в Стара Загора и много други. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 54 минути
    преди 1 час
    Италия ще признава изтекли български лични документи
    28 държави са потвърдили, че в условията на пандемията ще признават и пропускат българи с изтекли лични документи
    преди 3 часа
    Boeing съкращава близо 7000 души
    Компанията планира да се раздели с 10% от 160-те си хиляди служители
    преди 3 часа
    Над 40 млн. американци останаха без работа
    Един на всеки 4-ма е подал заявление за обезщетение при безработица
    преди 4 часа
    Щабът е препоръчал отпадане на 14-дневната карантина за граждани на ЕС, Сърбия и Северна Македония
    Очаква се в средата на юни да се възстанови изцяло свободното движение в ЕС
    преди 5 часа
    8 са новите случаи на Covid-19 в България
    Общият брой потвърдени случаи е 2485
    преди 5 часа
    Renault съкращава 15 000 работни места по света
    Компанията стартира план за икономии в размер на 2 млрд. евро за 3 години