четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1316 прочитания

    Lidl с 92 нови български продукта само за последните два месеца

    С 39% са нараснали плащанията в лева към български доставчици за април 2020, в сравнение със същия период миналата година
    19 май 2020, 13:29 a+ a- a

    В последните два месеца, от началото на кризата, на щандовете на магазините Lidl в страната са намерили място 92 нови български продукта както в хранителния, така и в нехранителния асортимент, съобщиха от веригата. Сред тях са продукти под собствени марки на веригата, търговски марки на производителя, както и продукти от линията „Родна стряха“. Реализираният от тях оборот само за три седмици надхвърля 2,6 млн. лв.

    С цел да подкрепи още по-ефективно родните производители по време на криза и в отговор на Постановление 70 на МЗХГ, компанията активно включва нови стоки и доставчици, в това число и от предоставените от министерството списъци. Някои от производителите на новите продукти са вече съществуващи доставчици на Lidl, а други са изцяло нови зa веригата.

    „За Lidl работата с български производители е ключов елемент от дългосрочната стратегия за развитие на компанията – ние работим активно с тях от стъпването на компанията на българския пазар досега и за тези 10 години изградихме устойчиви дългосрочни партньорства.  Работим с над 200 български компании, на които сме предоставили най-различни възможности за реализация на местна продукция: десетки български производители  произвеждат продукти през множество собствени марки на веригата като Pilos за млечните, Pikok за месните и други – именно това и е големият смисъл на собствените мaрки. Отделно от тази платформа преди три години стартирахме и продуктовата линия „Родна стряха“, която към момента включва 83 продукта от български производители. През последните 5 години осигурихме безпрецедентни за България възможности за износ за родни производители в мрежата на Lidl в цяла Европа, като само за миналата година износът на 39 български производители възлиза на над 40 млн. лв. Но не спряхме дотук – в тази извънредна ситуация отново мобилизирахме ресурсите си с цел да осигурим допълнителна подкрепа за нашите български партньори и само за два месеца пуснахме 92 нови продукта от български производители в асортимента ни. Вярваме, че всичко това свидетелства за ефективността на нашата дългосрочна стратегия за работа с българските производители за тези години“, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България. 

    За увеличените обороти с български стоки от началото на кризата свидетелстват плащанията към български доставчици – за март 2020 търговската верига отчита ръст от 33,6% спрямо месец февруари 2020 г. Оборотите и съответно плащанията към български доставчици бележат значителен ръст и спрямо предходната година – съответно 30,8% през март 2020 г., спрямо март 2019 г. и 39% през април 2020 г., спрямо април 2019 г.

    Новите български продукти в асортимента на веригата включват хранителни и нехранителни стоки. Значително расте предлагането при месото и колбасите - фирма „Компас“ вече реализира 8 нови продукта, „Месокомбинат Ловеч“ – 5, а други по-малки производители са с по 3 или 4 нови стоки. Увеличение има и в добре познатата вече линия „Родна стряха“, в която новите продукти за последните два месеца са общо 6 – 4 в млечния асортимент с производители „Сердика-94“ и „Ненко Трифонов Фуудс“ ООД и два в месния – на „ЕКО МЕС“ ЕООД и „Месокомбинат Ловеч“.  

    За да отговори на намаленото търсене на прясно изпечени хлебни изделия в резултат на кризата, Лидл България подкрепи своя дългосрочен партньор „Симид“, с когото разработи съвместно 4 нови продукти – замразени хлебчета и кифлички, които само за 3 седмици реализираха оборот от над 60 000 лв. 

    В нехранителния асортимент на веригата влизат нови продукти за дезинфекция, козметика, саксии, торове, защитни маски за лице, произведени в Стара Загора и много други. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 7 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 12 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 13 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 13 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам