сряда, 02 декември 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    767 прочитания

    Lidl с 92 нови български продукта само за последните два месеца

    С 39% са нараснали плащанията в лева към български доставчици за април 2020, в сравнение със същия период миналата година
    19 май 2020, 13:29 a+ a- a

    В последните два месеца, от началото на кризата, на щандовете на магазините Lidl в страната са намерили място 92 нови български продукта както в хранителния, така и в нехранителния асортимент, съобщиха от веригата. Сред тях са продукти под собствени марки на веригата, търговски марки на производителя, както и продукти от линията „Родна стряха“. Реализираният от тях оборот само за три седмици надхвърля 2,6 млн. лв.

    С цел да подкрепи още по-ефективно родните производители по време на криза и в отговор на Постановление 70 на МЗХГ, компанията активно включва нови стоки и доставчици, в това число и от предоставените от министерството списъци. Някои от производителите на новите продукти са вече съществуващи доставчици на Lidl, а други са изцяло нови зa веригата.

    „За Lidl работата с български производители е ключов елемент от дългосрочната стратегия за развитие на компанията – ние работим активно с тях от стъпването на компанията на българския пазар досега и за тези 10 години изградихме устойчиви дългосрочни партньорства.  Работим с над 200 български компании, на които сме предоставили най-различни възможности за реализация на местна продукция: десетки български производители  произвеждат продукти през множество собствени марки на веригата като Pilos за млечните, Pikok за месните и други – именно това и е големият смисъл на собствените мaрки. Отделно от тази платформа преди три години стартирахме и продуктовата линия „Родна стряха“, която към момента включва 83 продукта от български производители. През последните 5 години осигурихме безпрецедентни за България възможности за износ за родни производители в мрежата на Lidl в цяла Европа, като само за миналата година износът на 39 български производители възлиза на над 40 млн. лв. Но не спряхме дотук – в тази извънредна ситуация отново мобилизирахме ресурсите си с цел да осигурим допълнителна подкрепа за нашите български партньори и само за два месеца пуснахме 92 нови продукта от български производители в асортимента ни. Вярваме, че всичко това свидетелства за ефективността на нашата дългосрочна стратегия за работа с българските производители за тези години“, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България. 

    За увеличените обороти с български стоки от началото на кризата свидетелстват плащанията към български доставчици – за март 2020 търговската верига отчита ръст от 33,6% спрямо месец февруари 2020 г. Оборотите и съответно плащанията към български доставчици бележат значителен ръст и спрямо предходната година – съответно 30,8% през март 2020 г., спрямо март 2019 г. и 39% през април 2020 г., спрямо април 2019 г.

    Новите български продукти в асортимента на веригата включват хранителни и нехранителни стоки. Значително расте предлагането при месото и колбасите - фирма „Компас“ вече реализира 8 нови продукта, „Месокомбинат Ловеч“ – 5, а други по-малки производители са с по 3 или 4 нови стоки. Увеличение има и в добре познатата вече линия „Родна стряха“, в която новите продукти за последните два месеца са общо 6 – 4 в млечния асортимент с производители „Сердика-94“ и „Ненко Трифонов Фуудс“ ООД и два в месния – на „ЕКО МЕС“ ЕООД и „Месокомбинат Ловеч“.  

    За да отговори на намаленото търсене на прясно изпечени хлебни изделия в резултат на кризата, Лидл България подкрепи своя дългосрочен партньор „Симид“, с когото разработи съвместно 4 нови продукти – замразени хлебчета и кифлички, които само за 3 седмици реализираха оборот от над 60 000 лв. 

    В нехранителния асортимент на веригата влизат нови продукти за дезинфекция, козметика, саксии, торове, защитни маски за лице, произведени в Стара Загора и много други. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 минути
    БНБ ще удължи разсрочването на кредитите до 31 март 2021
    Това става, след като Европейският банков орган (ЕБО) позволи на банките ново разсрочване на кредитите за клиенти, пострадали от втората вълна на пандемията от COVID-19
    преди 58 минути
    Великобритания започна приемането на молби за виза
    Страната е готова да приложи новата си емиграционна система след края на преходния период по Брекзит
    преди 2 часа
    България ще получи 11,44 млрд. евро от еврофондовете до 2027
    Европейското съфинансиране за най-бедните региони да остане 85%, се договориха Европейският парламент и Съветът на ЕС
    преди 2 часа
    Канада обяви плановете си за въвеждане на „дигитален данък“
    Страната иска да таксува допълнително компании като Facebook и Google
    преди 3 часа
    преди 4 часа
    Парламентът прие на първо четене закона за индустриалните паркове
    Законопроектът дели индустриалните паркове по два критерия