петък, 03 юли 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1685 прочитания

    Пускат платформа за туристически резервации с подкрепата на държавата

    Инициативата е на веригата магазини МЕТРО, като зад нея застава и държавата
    21 май 2020, 14:51 a+ a- a

    (л) Филип Анастасиу, управител и „Директор човешки ресурси“ в МЕТРО, Николина Ангелкова, министър на туризма, Емил Караниколов, министър на икономиката, Десислава Танева, министър на земеделието, и Георги Гърневски, МЕТРО

    В началото на юни месец ще стартира нова система за онлайн резервации в България, наречена „Преоткрий България“. В нея потребителите ще могат да си резервират място за ваканция, почивка или хранене в цялата страна. Инициативата е на веригата магазини МЕТРО, като зад нея застава и държавата, съобщиха на пресконференция в министерски съвет Емил Караниколов, министър на икономиката, Николина Ангелкова, министър на туризма, Десислава Танева, министър на земеделието, храните и горите, Филип Анастасиу, управител и „Директор човешки ресурси“ в МЕТРО, и Георги Гърневски, МЕТРО.

    Платформата ще позволи на представителите на хотелския и ресторантьорския бизнес да публикуват най-добрите оферти, които могат да си позволят, безплатно. Ангажиментът от страна на туристическия бизнес, за да се възползва от предлаганите възможности, е на първо място спазване на установените хигиенни мерки и осигуряване на безопасни условия на труд и почивка, предлагане на традиционни ястия от български хранителни продукти, както и осигуряване на изгодни условия за отдих, отговарящи на изискванията на българската държава по отношение на такси за плажни принадлежности, ваучери за почивка и други. Това обясниха от МЕТРО, чиято инициатива е създаването на платформата. 

    За тази цел е разработен специален протокол, който включва всички препоръки на Световната здравна организация (СЗО), изискванията на българското Министерство на здравеопазването, както и практики, които използват други държави с развит туристически сектор. 

    Мерките, които инициативата включва са в четири посоки:
    1. Осигуряване на сигурно място от гледна точка на хигиена, чистота, опазване на здравето и гарантиране на социална дистанция без значение дали става дума за ваканция, нощувка или вечеря. Туристическият бизнес ще може да се възползва от пакет от санитарни продукти и услуги за защита на гостите в хотелите и работещите в тях. Той включва протокол и мероприятия за осигуряване на хигиена и дезинфекция на хотели и ресторанти, възможност за проследяване здравето на служителите, тестване за коронавирус, както и възможности за създаване на условия за социална дистанция.
    2. Връщане на българското меню и българските продукти в България. За тази цел е разработен специален рецептурник от Българската асоциация на професионалните готвачи и топ български готвачи, сред които български готвачи, сред които шеф Андре Токев, шеф Милен Панев, шеф Влади Тодоров и главният готвач на МЕТРО Академия – Юри Велев. Изискване към местата за настаняване и хранене ще е да използват български продукти от местни производители, включително малки фермери и стопанства.
    3. Подпомагане на бизнеса, в частност хотелиерството и ресторантьорството и осигуряване на финансова стабилност. За тази цел партньорите на МЕТРО (Загорка, Кока Кола, Procter & Gamble, Маджаров, MasterCard, A1, DNA и др.) ще осигурят финансова помощ, с която ще бъде осъществено първоначалното финансиране, за да може туристическият бизнес да стартира сезона. Финансовите инструменти включват и удобни и леснодостъпни схеми за кредитиране под формата на отложено плащане и стокови кредити.
    4. Изграждането на иновативна онлайн платформа за директни резервации „Преоткрий България“ и нейната активна реклама ще осигури на българските хотелиери възможност да предлагат директно туристическите си продукти на хиляди клиенти, без да заплащат такси и комисионни за ползването на платформата. 

    От МЕТРО водят преговори с още много компании и търсят подкрепа от петролния бизнес и медийни партньори. Водят се преговори за предоставяне ваучер за отстъпка при зареждане на гориво при потвърдена резервация през платформата.

    Министър Караниколов заяви: „Тази година ще разчитаме предимно на българските туристи. За мен е най-важно, че бизнес и държава откликнаха. Целта е най-много да спечели потребителя, но да помогнем и на бизнеса“.

    Министерството на туризма вече стартира кампания за насърчаване на вътрешния туризъм, която също се казва „Преоткрий България“. Министерството ще подпомогне новата платформа чрез промотиране, обясни министър Ангелкова.

    Министерството на земеделието, храните и горите приветства и подкрепя инициативата. В България има достатъчно качествени продукти, които да задоволят изцяло вътрешното потребление и да се предложи български стандарт на нашите и чужди туристи, заяви министър Танева. Тя също така каза: „Ние поемаме ангажимента за контрол на този доброволен стандарт“ и обясни, че органът, който ще извършва контрола е Българската агенция за безопасност на храните (БАБХ).

    Министър Караниколов допълни, че Комисията за защита на потребителите (КЗП) също ще се включи в контрола. Освен това има насрочена среща с организации за защита на потребителите, за да изкажат своите мнения, предложения и препоръки и да упражняват контрол.

    Серия от безплатни обучения и семинари за готвачи, сервитьори, баристи и бармани са вече планирани от МЕТРО Академия преди началото на сезона, за да осигурят качество на обслужване, което туристите ще очакват. 

    Проектът е отворен, непрекъснато се водят преговори с БХРА и се очаква той да се разширява във времето, обясниха още от МЕТРО.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    Д. Ливингстън, Citi: Има ползи от влизането в чакалнята на еврозоната, но възстановяването ще зависи от политиката на правителството
    Главният изпълнителен директор на американската банка за EMEA коментира за Economy.bg плюсовете за страната ни от евентуално влизане в ERM 2
    преди 8 часа
    Великобритания предлага нова програма за гражданство на жители на Хонконг
    Решението идва, след като Китай одобри нов закон за сигурност
    преди 9 часа
    Tesla надмина Toyota като най-скъпа марка кола в света
    Това се случи след като акциите на електромобилопроизводителя достигнаха рекордна цена
    преди 10 часа
    Захариева: Не трябва да допускаме разделения в ЕС заради кризата с коронавируса
    Никога не трябва да пропиляваме криза, чрез която можем да намерим работещи и по-добри решения за бъдещето, заяви посланикът на Германия в България Кристоф Айххорн по време на дискусия
    преди 13 часа
    PPF Group разделя търговските от инфраструктурните дейности в операторите с марката Теленор
    Компанията създава CETIN България, която ще оперира в рамките на CETIN Group