четвъртък, 02 юли 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    452 прочитания

    Прогноза: 30% спад на пазара на автомобили в Европа за 2020

    Наблюдава се исторически безпрецедентен спад на пазара на автомобили през април, показва анализ на Euler Hermes
    21 май 2020, 13:21 a+ a- a

    С 30% ще се свие пазарът на автомобили в Европа през 2020 година спрямо предходната в резултат на кризата, предизвикана от COVID-19, ако държавите не предприемат драстични мерки за насърчаване на потреблението. Това е прогнозата на Euler Hermеs – глобална компания за застраховане на търговски кредити. Анализът се базира на комплексен подход, който отчита данните за регистрация на нови автомобили, бизнес климата, както и потребителските нагласи, индикирани чрез релевантни търсения в Google.

    Експертите отчитат исторически безпрецедентен спад на пазара на автомобили през април. В Германия продажбите са намалели с 61% спрямо същия месец на миналата година, във Франция с 89%, в Испания с 97%, в Обединеното Кралство с 97%, а в Италия с 98%. Сравнението за първите четири месеца на 2020 година спрямо същия период на 2019 година отчита свиване на пазара от 31% в Германия, 43% в Обединеното Кралство, 48% във Франция, 49% в Испания и 51% в Италия. Средно спадът за петте топ пазара на Стария континент, които формират 75% от продажбите, е 84% за април и 42% или 1,6 млн. по-малко закупени нови автомобила от началото на годината.

    В същото време индикациите за бизнес климата в ключовите за автомобилната индустрия европейски държави също не са оптимистични. Регистрират се както моментно влошаване, така и неблагоприятна прогноза и за производителите, и за търговците в сектора. Това е валидно за държавата с най-сериозно производство на автомобили в Европа – Германия (около 25% като обем и 45% като стойност за Стария континент), но важи и за почти всички останали страни-производителки. 

    В същото време анализ на релевантните търсения в Интернет, като ключови фрази „поръчка на кола“ и „цена на кола“, показва постепенно възобновяване на интереса на домакинствата, което обаче според експертите на Euler Hermes няма да се трансформира бързо в покупки. Според установената практика средният период между старта на онлайн проучвания и реализацията на сделки и регистрации на нови автомобили е между три и четири месеца. 

    Изследваните данни за търсенията в Google свидетелстват за срив на интереса, който започва още през февруари и продължава до началото на април сред потребителите в Германия, Обединеното Кралство, Франция, Италия, Испания и Белгия. Проучванията се възобновяват постепенно от втората половина на април, а в началото на май тенденцията вече е убедителна. Това е особено видимо в Германия, където търсенията с ключови фрази „поръчка на кола“ и „цена на кола“, към момента надминават дори статистиката от периода преди COVID-19 кризата. В държави като Франция, Италия, Обединеното Кралство и Белгия обаче те остават под предходните нива, а потребителите в Испания дори не дават знак за „събуждане“. На тази база експертите от Euler Hermes не очакват съществено възобновяване на сделките в Европа да започне преди края на лятото. 

    Страхът от използването на публичен транспорт заради вируса също не се очаква да окаже решаващ стимул, защото пазарът в Европа е един от най-развитите и наситените и водещата мотивация за покупна е подмяната на автомобила с по-нов модел. Повишеното внимание към разходите на домакинствата в условията на криза обаче се очаква да отложи това решение и съответно няма да даде поле за достатъчно бързото възстановяване на пазара. 

    В заключение прогнозата на Euler Hermes е за свиване на пазара в Европа до 12 млн. продадени нови автомобили през 2020 година, което е с 6 млн. по-малко в сравнение с 2019 година, освен ако не се въведат убедителни мерки за насърчаване на потреблението, като данъчни облекчения, субсидии и стимули, насочени към покупката на екологични превозни средства с ниски въглеродни емисии. 

    „У нас вече също се наблюдава свиване на пазара на автомобили, а тенденциите в Западна Европа могат да имат отражение и върху някои свързани производства в България, които обслужват автомобилната индустрия. Производствата поетапно се възстановяват, но не с пълен капацитет и всичко ще зависи от скоростта на събуждане на пазара.“, обяснява Камелия Попова, Управител на Euler Hermes за България.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Д. Ливингстън, Citi: Има ползи от влизането в чакалнята на еврозоната, но възстановяването ще зависи от политиката на правителството
    Главният изпълнителен директор на американската банка за EMEA коментира за Economy.bg плюсовете за страната ни от евентуално влизане в ERM 2
    преди 5 часа
    Великобритания предлага нова програма за гражданство на жители на Хонконг
    Решението идва, след като Китай одобри нов закон за сигурност
    преди 6 часа
    Tesla надмина Toyota като най-скъпа марка кола в света
    Това се случи след като акциите на електромобилопроизводителя достигнаха рекордна цена
    преди 7 часа
    Захариева: Не трябва да допускаме разделения в ЕС заради кризата с коронавируса
    Никога не трябва да пропиляваме криза, чрез която можем да намерим работещи и по-добри решения за бъдещето, заяви посланикът на Германия в България Кристоф Айххорн по време на дискусия
    преди 10 часа
    PPF Group разделя търговските от инфраструктурните дейности в операторите с марката Теленор
    Компанията създава CETIN България, която ще оперира в рамките на CETIN Group