Компанията има за цел да стане въглеродно неутрална до 2039 година
Unilever Plc съобщи, че ще инвестира 1 милиард евро във фонд, който ще инвестира в проекти, посветени на климатичните промени. Освен това от компанията заявиха, че планират да станат напълно въглеродно неутрални до 2039 година, което е 11 години преди крайният срок, даден от парижкото споразумение, отбелязва „Ройтерс“.
Английско-нидерландската компания, чиито продукти включват широка гама козметика и хранителни продукти (сапуни Dove, супи Knorr), съобщи, че откликва на „мащабите и спешността“ на кризата с климатичните промени.
Фондът ще инвестира в различни проекти, включително залесяване, запазване на водните ресурси и намаляване на въглеродния отпечатък през следващите 10 години. Целта за постигане на нулеви емисии е допълнение към усилията на компанията да намали емисиите си до 2030 година, като намаляване консумацията на електричество в офисите.
Общият отпечатък на компанията за 2019 се равнява на 60 мн. тона въглероден двуокис, по данни на самата компания.
Unilever, която има годишен оборот в размер на 52 милиарда евро, съобщи още, че ще постави приоритет върху партньорства с доставчици, които са си определили цели за намаляване на емисиите. Освен това компанията ще изгради собствена система, в която доставчиците ще трябва да обявят какъв е емисионният отпечатък на доставяните от тях продукти и услуги. От 2039 година на всички опаковки ще е записано какъв въглероден отпечатък носи продуктът.
Unilever се присъединява към няколко компании, които поеха ангажимент да достигнат нулеви емисии от техните вериги на доставки. Сред тях са производителят на Kit-Kat Neslte и германският производител на асансьори Thyssenkrupp AG, но те са определили краен срок за достигане на нулеви емисии 2050, както е записано в Парижкото споразумение, което цели да ограничи глобалното затопляне до 1,5 градуса по Целзий, отбелязва още „Ройтерс“.