Печалбата за тримесечието е по-голяма от очакваното на Wall Street
Онлайн продажбите на Air Max и други обувки на Nike Inc в Северна Америка доведоха до тримесечна печалба и приходи по-големи от очакванията на Wall Street и накараха най-големия производител на спортни обувки в света да прогнозира по-добри от очакваните продажби за годината, предаде Reuters.
Продажбите във физически магазини на Nike са намалели от началото на пандемията, тъй като моловете и универсалните магазини бяха затворени по целия свят. За да се бори с това, производителят на обувки насочи вниманието си към продажбите директно към потребителите, в частност чрез собствения си уебсайт и приложения.
Дигиталните продажби на марката са нараснали с 82% през първото тримесечие, приключващо на 31 август, като във всички региони са регистрирани поне двуцифрени увеличения. През предходното тримесечие Nike отчита 75% увеличение на онлайн продажбите - близо една трета от общите приходи, цел, която Nike си беше поставила за 2023 г.
„Знаем, че цифровото е новото нормално. Потребителят днес е дигитализиран и просто няма да се върне обратно“, заяви главният изпълнителен директор на Nike Джон Донахо.
Нетният доход на компанията нарасна до $1,52 млрд., или 95 цента на акция, от $1,37 млрд., или 86 цента на акция, година по-рано.