събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    881 прочитания

    Covid-19 e увеличил с 50% плащанията с карти за храна и бензин у нас

    Онлайн пазаруването е станало по-популярно, сочи ново проучване
    30 септември 2020, 15:18 a+ a- a

     

    Българите използват кредитните си карти основно за покупки на храна и гориво. Това показва проучване на БНП Париба Лични Финанси, базирано на статистическите данни от повече от 88 300 трансакции месечно, направени с активните кредитни карти, издадени от банката. Проучването обхваща периода януари-юни 2020.

    Според данните на банката през първите 6 месеца на 2020, 53,2% от трансакциите са били в хранителни магазини и бензиностанции.

    41,5% от трансакциите са в хранителни магазини

    Най-често българите използват кредитните си карти в хранителни магазини и специализирани магазини за алкохол и цигари. През първата половина на 2020  41,5% от трансакциите са били в такива обекти.

    На втора позиция с 12,7% е покупката на стоки и услуги за забавление като билети за театър или кино, увеселителни паркове, игри и други.

    Българите пазаруват с кредитни карти и в специализирани магазини – за облекла, козметика, стоки „Направи си сам“, бяла и черна техника, ИТ продукти и така нататък. През първата половина на годината 10,7% от плащанията с кредитни карти, издадени от БНП Париба Лични Финанси са били в такива магазини.

    Четвъртата най-честа причина за използване на кредитни карти е в бензиностанции – 7,6% от трансакциите са били за покупка на гориво.

    Използваме кредитните си карти основно на ПОС терминали
    Българите използват кредитните си карти основно за покупка на стоки, а не за теглене на пари в брой. През първото полугодие на 2020 70% от трансакциите са били на ПОС терминал, което е много по-високо в сравнение с 23%, извършени на банкомат. Това е стабилна тенденция, имайки предвид, че тези цифри са много близки до данните за втората половина на 2019, когато съотношението ПОС – банкомат е 68% - 24%.

    Според данните на БНП Париба Лични Финанси през първата половина на 2020 средната сума на трансакциите на ПОС терминал е 47 лева, което е близко до предходното шестмесечие, когато е била 48 лева. Хората са теглили от банкомат средно 145 лева, което същ е близо до второто полугодие на 2019, когато сумата е била 143 лева. Употребата на кредитните карти с най-висока средна сума е преводът на средства от карта към банкова сметка – средно 707 лева.

    45% от плащанията са безконтактни на средна стойност 22 лева
    Данните на БНП Париба Лични Финанси показват, че 45% от трансакциите през първата половина на 2020 са били безконтактни със средна стойност 22 лева. Това се обяснява с развитието на технологиите във финансовия сектор.

    Второто обяснение е пандемията и стремежът на хората да не докосват банкноти, които са били използвани от други. Средната сума на безконтактните плащания е 22 лева, което показва, че българите плащат безконтактно основно за покупка на ежедневни хранителни стоки.

    Делът на онлайн трансакциите е 34%
    В България онлайн пазаруването е все по-популярно. Това се доказва от факта, че в периода януари-юни 2020 делът на онлайн трансакциите с кредитни карти е 34%. За сравнение през втората половина на 2019, той беше 29%. Средната стойност на онлайн плащанията е 56 лева, което е по-високо в сравнение с предходното полугодие, когато беше 49 лева.

    Българинът използва кредитната си карта средно 2 пъти месечно
    Първото издание на проучването „Личните финанси на българина“ показва, че в първата половина на годината хората са използвали кредитните си карти, издадени от БНП Париба Лични Финанси, средно 2 пъти месечно.

    Хората на възраст 31-50 години най-често ползват кредитна карта
    Статистиката на БНП Париба Лични Финанси показва, че 54% от потребителите на кредитни карти, издадени от банката, са на възраст 31-50 години. Съотношението мъже-жени е почти равно – господата са 51,3%, а дамите 48,7%.

    Най-често кредитни карти се използват в София – 23,7% от трансакциите, Варна – 5,6% и Пловдив – 5,2%.

    В чужбина използваме картите си основно в Германия, Великобритания и Франция, Великобритания, Франция, Турция и Гърция.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 13 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 14 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 14 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 16 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години