четвъртък, 18 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1713 прочитания

    Disney реорганизира бизнеса си

    Целта е стимулиране на стрийминг услугата
    13 октомври 2020, 10:28 a+ a- a

    Walt Disney Co съобщи, че ще преструктурирал своя медиен и развлекателен бизнес, за да ускори растежа на Disney+ и други стрийминг услуги, тъй като потребителите все повече гравитират към цифровото гледане. При реорганизацията Disney ще отдели разработването и производството на програми от разпространението, за да бъде по-отзивчив към изискванията на потребителите.

    Ходът дойде дни след като активистът инвеститор Даниел Льоб от хедж фонд Third Point призова Disney да се откаже от изплащането на дивидент и да удвои инвестициите си в програма за стрийминг, отбелязва „Ройтерс“.

    Компанията за медийни и тематични паркове стартира услугата за стрийминг Disney+ през ноември 2019 г. Тя надхвърли собствените си цели, като привлече повече от 100 милиона клиенти за стрийминг по целия свят към Disney+, Hulu и ESPN+. Стрийминг пионерът Netflix Inc може да се похвали с 193 милиона потребители, но е изградил тази клиентска база през 13-те години, в които съществува.

    Льоб твърди, че Дисни трябва да намали дивидента си, за да увеличи разходите за нови телевизионни предавания и филми, за да привлича по-бързо нови клиенти.

    Главният изпълнителен директор на Disney Боб Чапек, в интервю за CNBC, заяви, че компанията планира да увеличи инвестициите в съдържание, но не каза дали е готова да намали дивидента си, за да финансира стратегията.

    Според промените, студията на Disney, общият развлекателен и спортен бизнес ще попаднат в едно подразделение, докато разпространението и комерсиализацията ще попаднат в отделна глобална единица. Disney заяви, че нейните творчески екипи ще разработват и произвеждат програми за стрийминг и традиционни платформи, а групата за разпространение ще решава къде клиентите ще ги гледат.

    Чапек каза пред CNBC, че ще има съкращения в резултат на „централизацията“ на функциите, но не каза колко. Карим Даниел, бивш президент на потребителски продукти, игри и издателска дейност, ще ръководи новата група за разпространение на медии и развлечения на Disney, съобщиха от компанията.

    Алън Хорн и Алън Бергман ще продължат да ръководят студийните операции на Disney, които ще управляват програмирането от големи франчайзи, включително Marvel, Star Wars, Disney animation и Pixar. Питър Райс ще се занимава с общо програмиране на забавните програми, а Джими Питаро ще наблюдава спорта.

    AT&T, която дебютира услугата за стрийминг на HBO Max през май, се реорганизира през август, за да комбинира своите филмови и телевизионни операции под ръководството на едно студио, за да се конкурира по-добре в медийните войни.

    Disney заяви, че ще проведе инвестиционен ден на 10 декември, за да предостави повече информация за стратегията си.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство
    преди 5 часа
    България и Италия имат потенциал за разширяване на икономическите връзки и увеличаване на стокообмена и инвестициите
    Президентът на Италианската република Серджо Матарела е на официално посещение в България по покана на българския държавен глава
    преди 5 часа
    преди 21 часа
    Петя Димитрова, АББ: Няма основания да се очаква, че лихвите ще се повишат с въвеждането на еврото
    Между 300 и 400 млн. лв. се очаква да изразходват банките у нас за въвеждането на еврото
    преди 22 часа
    В София ще се проведат първите в България конференция и хакатон, посветени на Ethereum
    ETHSofia ще се състои между 17 и 19 октомври в Иновационен форум „Джон Атанасов“
    преди 22 часа
    ОББ: Очакваме по-висок икономически растеж през тази година в сравнение с 2023
    Пазарът на труда се характеризира с ограничено предлагане на квалифициран персонал и относително високо търсене, което се отразява във висок ръст на средната работна заплата