Най-важното условие за пазаруване става хигиената в търговския обект, след нея идват качество и свежест на продуктите
Международната компания REWE Group, част от която е и BILLA България, проведе потребителско проучване на тема „Промени и важни аспекти при пазаруване, в резултат от Covid-19“. То обхваща шест страни от Централна и Източна Европа, сред които и България. За всяка от тях са изведени основните приоритети на потребителите, свързани с пазаруване в търговските вериги в периода след пандемията. У нас, това са хигиена, качество и свежест. Цената остава едва на четвърто място и е водеща за 62% от клиентите на търговските вериги.
79% от българските потребители определят като най-важни при закупуването на храна хигиената в търговския обект. За 74% от тях приоритет е гарантираното качество, а за 70% - свежестта на продуктите. Тези резултати съвпадат със силните страни на BILLA и са силно застъпени в политиката на компанията. Най-скорошната активност, инициирана от BILLA България в тази посока, е под надслов „Прясно и безопасно – с грижа за всички нас“. Тя обхваща секторите за пазаруване: Плодове и зеленчуци, BILLA Пекарна, Витрина Деликатеси, Топла витрина. В основата ѝ стоят основните мерки, които веригата предприема, за да подсигури безопасно и сигурно пазаруване на своите клиенти.
„През всичките тези години, не спираме да подкрепяме родните производители и да провеждаме кампании, отговарящи на потребителското търсене. Пример за това са BILLA Пекарна, която предоставя топъл хляб, изпечен на всеки 30 минути, както и BILLA Градини, която свързваме със сезонни български плодове и зеленчуци с отличен вкус. Към момента, местните доставчици, които регулярно осигуряват стока на супермаркетите ни, са над 460 на брой. И занапред ще продължим да обогатяваме асортимента си, за да предоставяме още по-голямо разнообразие от продукти с традиционен български произход, от което клиентите ни да имат възможността да избират,“ споделя Норберт Мисбрандт, Изпълнителен директор на BILLA България.
Местните продукти са основен приоритет за все повече хора, в резултат от кризата Covid-19, макар резултатите от проучването да посочват регионалния произход на продуктите, като водещ за едва 24% от потребителите. За 43% от тях сезонните продукти са най-честият избор, а за 47% - най-важно е голямото разнообразие.
BILLA отговаря на потребителското търсене на промоции (59%) с лансирането на своята обновена програма за лоялност, която стартира преди месец – BILLA Card. Тя предлага редица предимства, обвързани с достъпни цени, в магазините на веригата в цялата страна. От началото на кризата, съществена актуалност придобива комуникацията на търговците на дребно за мерките за безопасност, които предприемат (45%), а все по-често потребителите готвят у дома и ползват социалните мрежи.
Задачата, пред която резултатите от проучването изправят търговските вериги, е увеличаване на броя на работещите каси в магазините и намаляване на времето, прекарано в чакане на опашка за плащане.