четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1181 прочитания

    Министър Вълчев: Електронното обучение има своите дефицити

    Личното ми мнение е, че училищата не трябва да се затварят първи, а последни
    29 октомври 2020, 12:46 a+ a- a

    Продължавам да твърдя, че присъственото обучение е най-доброто обучение. Това заяви в отговор на журналистически въпрос министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на редовния брифинг на Министерството на здравеопазването.

    Според него електронното обучение има своите дефицити по отношение на социализацията, психическата умора и качеството на образователния процес. Той защити тезата си, че училищата не бива да се затварят на национално ниво, а да се действа локално. Също така Вълчев каза, че според него училищата трябва да се затварят последни, а не първи и даде пример с Германия и Франция.

    В момента с преминаването на гимназиалния курс на електронно обучение е затворена 38% от системата. Ако с локални мерки това може да бъде сведено до 18 или 20%, то това е по-добрият вариант, заяви още Вълчев. Според него дългосрочните социално-икономически мерки от прекратяването на присъствения учебен процес ще са много по-тежки, отколкото в останалите сфери на социалния и икономически живот.

    При най-малките електронното обучение е най-неефективно. В гимназиален курс учениците могат да се обучават по този начин без присъствието на родител. 

    В образователното министерство следят ситуацията в 16 различни държави. От тях само 5 са взели решение за образованието на централно ниво, в останалите се действа локално.

    Към момента има 4 смъртни случая на учители в системата, обясни Вълчев и подчерта, че няма лесни решения, няма единна формула, която някой да ни даде отвън или да измислим и да балансира здравето и да ни даде възможност да живеем и учим относително нормално.

    Към днешна дата на всички училища, поискали разрешение за електронно обучение в долния курс на обучение (1.-7. клас), е дадено такова. Те са общо 15 в София, Търговище, Габрово, Шумен, Разград, Ново Паничарево и др.

    Занималнята в училище е част от учебния процес. Школите не подлежат на регулация от МОН, но личното ми е мнение е, че всички обучителни и образователни институции трябва да вървят заедно училището, а не да се затварят, заяви още министър Вълчев в отговор на журналистически въпрос.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 3 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 8 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 9 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 9 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам