Чатбот услугите са използвали 2% от компаниите в ЕС, сочат данни на Евростат
Само 5% от фирмите в България с над 10 служители са използвали изкуствен интелект (ИИ)през 2020. Това сочат данни на Евростат.
От европейската статистическа служба отбелязват, че изкуственият интелект представлява област от стратегическо значение и е ключов двигател за икономическо развитие. Изкуственият интелект дава на машините и системите възможност да анализират средата си и да вземат автономни до известна степен решения за постигането на конкретни цели.
През 2020 средно 7% от фирмите в ЕС с над 10 служители са използвали различни приложения на изкуствен интелект. 2% от предприятията са използвали машинно обучение за вътрешен анализ на големи данни. Чатбот услугите са използвали 2% от компаниите. Толкова са и фирмите, използвали сервизни роботи, за които е характерна известна степен на автономност.
Сред страните членки на ЕС, най-голям дял на компаниите, използващи изкуствен интелект, се наблюдава в Ирландия – 23%. Следват Малта (19%), Финландия (12%) и Дания (11%).
Най-нисък е делът в Латвия, където едва 2% от фирмите са използвали различни приложения на изкуствения интелект. По 3% е делът в Словения, Унгария и Кипър, а в Полша резултатът е 4%.