петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    713 прочитания

    Доклад: ЕС все още е далеч от целта си за 1 млн. зарядни станции до 2025

    Електромобилите в Европа се увеличават, мрежите за зареждане обаче не се развиват със същия темп
    14 април 2021, 09:21 a+ a- a

    Европейският съюз все още е далеч от постигане на целта си в рамките на Зеления пакт за 1 милион зарядни станции до 2025 и не разполага с цялостна стратегическа пътна карта за електромобилността. Това сочи нов доклад на Европейската сметна палата (EСП).

    Въпреки постигнатите успехи, като например насърчаване на приемането на общ стандарт на ЕС за щепсели за зареждане и подобряването на достъпа до различни мрежи за зареждане, в ЕС все още съществуват пречки за пътуване с електрически превозни средства.

    Одиторите установиха, че наличието на обществени зарядни станции е различно в отделните държави, платежните системи не са хармонизирани, както и че липсва достатъчно налична информация в реално време за потребителите.

    Въпреки че през 2020 се наблюдава общ спад в регистрациите на нови превозни средства поради пандемията от COVID-19, пазарният дял на електрическите и зареждащите се от електрическата мрежа хибридни превозни средства се е увеличил значително. Мрежите за зареждане обаче не се развиват със същия темп.

    „Електромобилността изисква достатъчна инфраструктура за зареждане. За изграждането на тази инфраструктура обаче е необходима по-голяма сигурност относно нивата на използване на електрическите превозни средства,“ заяви Ладислав Балко, членът на ЕСП, който отговаря за доклада. „Миналата година един на всеки десет автомобила, продадени в ЕС, е бил с електрическо зареждане, но инфраструктурата за зареждане е неравномерно достъпна на територията на ЕС. ЕСП счита, че Комисията следва да положи повече усилия в подкрепа на покритието на мрежата на територията на ЕС и да гарантира, че финансирането отива там, където е най-необходимо.“

    ЕС подкрепя разполагането от държавите членки на инфраструктура за зареждане с електроенергия чрез инструменти на политиката, координация и финансиране. Одиторите посочват, че липсва цялостен анализ, за да се определи колко публично достъпни зарядни станции биха били необходими, къде следва да бъдат разположени и каква енергия следва да доставят. Финансирането, предоставено чрез Механизма за свързване на Европа (МСЕ), невинаги е отишло там, където е било най-необходимо, и няма ясни и съгласувани цели или съгласувани минимални изисквания по отношение на инфраструктурата на ниво ЕС.

    Използването на инфраструктурата от страна на потребителите е усложнено от различните платежни и информационни системи. Например различните мрежи не са добре координирани относно наличността в реално време, данните за зареждането и подробностите за фактурирането.

    С оглед на текущото преразглеждане на основната политическа и законодателна рамка в областта на електромобилността одиторите препоръчват Европейската комисия да изготви стратегическа пътна карта за постигане на целите, свързани с инфраструктурата за зареждане, и да установи минимални стандарти и изисквания. Те също така препоръчват финансирането да се разпределя чрез обективни критерии и анализи на пропуските и да се гарантира, че съфинансираните проекти гарантират устойчив и недискриминационен достъп за всички потребители.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    38 млрд. долара достигат загубите от финансови измами през 2023
    БОРИКА стартира инициатива за превенция на финансови измами
    преди 1 час
    Започва поетапно изключване на отоплението за град София
    Изключването на топлоподаването стартира на 31 март
    преди 2 часа
    Богданов: ЕК одобри проект за единен инвестиционен портал
    Целта е да се обедини цялата административна дейност около обслужването на потенциалните инвеститори у нас
    преди 2 часа
    БНБ: Има риск от нарастване на необслужваните кредити
    Очаква се затягането на условията в еврозоната да се пренесе върху лихвените проценти в страната
    преди 3 часа
    TSMC планира да увеличи работната си сила до 100 000 души
    Най-големият производител на чипове наема с огромни темпове