вторник, 16 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1784 прочитания

    Проучване: Служителите вече са силната страна на пазара на труда

    Разходите за задържане на служители са се удвоили по време на пандемията, сочи анализ на Adecco Group
    29 юни 2022, 13:33 a+ a- a

    Задържането на служителите продължава да е едно от най-големите предизвикателства за бизнеса през последните години. Редица проучвания на Adecco Group показват, че сред основните причини за смяна на работното място са корпоративната култура, работна среда, възможности за растеж и отдалечаване на мениджмънта от служителите в компанията. Едновременно с това анализи на компанията установяват, че разходите за задържане на служители по същество са се удвоили по време на COVID-19 пандемията.

    „Когато една организация има ясна, добре дефинирана цел и път напред, е по-вероятно да привлече и задържи най-добрите таланти. Един от най-често задаваните въпроси по време на интервю за работа е „Къде се виждаш след пет години?“. Този въпрос обаче вече все по-често се задава от кандидатите за работа. В настоящето, когато търсенето на таланти изпреварва предлагането, лидерите, които не могат да дадат правилните отговори на този въпрос, ще имат проблеми с конкуренцията. Ръководителите в компаниите трябва да бъдат готови да отговарят също така и на въпроси като: „Предоставяте ли хирбиден модел на работа или работа изцяло от дома?“, „Следвате ли политика за баланс между личния живот и работата?“, „Ще бъдете ли компания, за която да се гордея да работя?““, коментира Таня Найденова, Ръководител на екип Ключови Клиенти в „Адеко България“

    Скорошното проучване на Adecco Group „ Възстановяване на нормалното” показа няколко тенденции, които трябва да са сигнална лампа за ръководителите на компаниите, защото безпорно служителите вече са силната страна на пазара на труда.

    Близо 40% от 14 000 респонденти заявиха, че или са променили кариерата си през последната година, или обмислят подобен ход, а 26% или са напуснали изцяло пазара на труда, или обмислят това. Проучването показва и приоритетите на служителите и очакванията към техните работодатели. Анализите показват, че заплатата е еднакво важна с добрия баланс между професионалнен и личен живот. Служителите търсят лидери, които проявяват емпатия и следват ясно дефинирани цели.

    Хората искат да работят за компании с визия за бъдещето, която могат да припознаят и където могат да видят собственото си развитие и кариерен път.

    Ръководителите в една компания трябва непрекъснато да споделят и усъвършенстват мисията и целта на компанията. Те трябва да определят какво е отношението към клиентите, служителите и търговските партньори и каква е позицията на организацията по отношение на мащабни въпроси като устойчивост и справедливост. 

    Лидерите, проявяващи корпоративна емпатия, развиват по-добро усещане за това от какво се нуждаят служителите, ако искат те да останат лоялни към компанията. Създаването на корпоративна култура, в която се цени емпатията често означава премахване на някои вредни навици в организацията. Когато служител споделя за своите проблеми, негативни емоции или ограничения, това не трябва да се разглежда като слабост.

    Отговорянето на нуждите на служителите и проявата на подкрепа в крайна сметка ще доведе до по-добри резултати, когато става въпрос за ангажираността и задържането на талантите.

    Специалистите от Adecco Group препоръчват следните стъпки, които бизнесът и компаниите трябва да предприемат, за да запазят своите таланти и да останат конкурентоспособни на пазара на труда:

    • Слушайте служителите: емпатията започва с разбирането и признаването на реалността на другите.

    • Създайте нови модели за работа в офиса, за да подкрепяте и задържате вашите служители.

    • Създайте гъвкави работни договорености, които да са съобразени с нуждите от майчинство, бащинство, грижи за възрастни и деца и други лични обстоятелства.

    • Разширете кариерните пътеки за хората. Покажете им, че има възможност за растеж, развитие и вътрешна мобилност във вашата организация.

    • Съобразявайте въздействието на инфлацията върху вашия бизнес, за да можете да останете конкурентоспособни за талантите на пазара на труда.

    • Следвайте справедлив подход в търсенето на таланти. Например, подкрепяйте жени, които обмислят да се присъединят отново към пазара на труда. Уверете се, че служители от всички възрасти, способности и произход се чувстват добре и подкрепяни във вашата компания.

    • Съсредоточете се върху преквалифициране и повишаване на квалификацията на служителите. Оценете настоящите им умения и ги развийте. Това ще им даде още една причина да останат и в същото време ще осигури стабилност за вашия бизнес.

    • Не се страхувайте да се занимавате публично със социални въпроси, като устойчивост и справедливост, и правете това прозрачно. Ръководителите, които следват– тази преоценка ще демонстрират както на търсещите работа, така и на настоящите си служители, че имат визия, план и набор от основни принципи. Така подготвени, те наистина ще могат да заявят къде се виждат след пет години.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    България в ЕС: Повече инвестиции и по-високи доходи
    Износът на стоки от България в ЕС достига 31 млрд. евро през 2022, отчита доклад на ИПИ
    преди 2 часа
    OpenAI навлиза в Азия
    Първият офис в региона е в Япония
    преди 2 часа
    Откриха една от най-големите детски градини в София
    Продължава строителството на 17 нови детски градини, до края на 2024 се очаква да приключи изграждането на 13 от тях
    преди 3 часа
    преди 20 часа
    И Велико Търново с вертолетно летище за спешна медицинска помощ по въздух
    До момента България разполага с 3 вертолетни летища в София и по 1 във Варна, Панагюрище и Русе