Компанията се отказва от технологията си „Just Walk Out“ в своите магазини за хранителни стоки без каса
Снимка: Amazon
Amazon Web Services (AWS) съкращава стотици работни места в областта на технологиите, продажбите и маркетинга в своето подразделение за облачни изчисления, след като растежът на продажбите се забави през последните тримесечия.
„Ние не вземаме тези решения с лека ръка и знам, че промяната може да бъде трудна“, казва Мат Гарман, старши вицепрезидент на AWS, във вътрешен имейл до служителите, изпратен в сряда (3 април), според GeekWire. „Работим в невероятно бързо развиваща се индустрия и е важно да останем гъвкави като организация.“
Съкращенията оказват влияние върху служителите в екипа за продажби, маркетинг и глобални услуги (SMGS) на AWS, както и върху тези от неговия технологичен екип за физически магазини. Повечето от съкращенията в екипа на SMGS се дължат на „бизнес промени“ с обучение и сертифициране и операции по продажбите, каза компанията. Съкращенията на технологичните служители във физическите магазини се дължат на „по-широка стратегическа промяна в използването на някои приложения в притежаваните от Amazon, както и в магазините на трети страни“, според AWS.
„Идентифицирахме няколко целеви области на организацията, които трябва да рационализираме, за да продължим да фокусираме усилията си върху ключовите стратегически области, които вярваме, че ще осигурят максимално въздействие“, каза говорител на AWS в изявление, споделено с Quartz. „Не взехме тези решения лекомислено и се ангажираме да подкрепяме служителите по време на прехода им към нови роли във и извън Amazon. Тези решения са трудни, но необходими, тъй като ние продължаваме да инвестираме, наемаме и оптимизираме ресурси, за да предоставим иновации за нашите клиенти.“
AWS работи със съкратени служители, за да намери вътрешни възможности, тъй като компанията наема служители за приоритети в други части на бизнеса, се казва в съобщението.
Във вторник (2 април) Amazon заяви, че се отказва от технологията си „Just Walk Out“ в своите магазини за хранителни стоки без каса. Технологията използва камери и сензори за проследяване на артикули, с които клиентите са напуснали магазините, но всъщност разчита на над 1000 работници в Индия, които гледат и отбелязват видеоклипове, проверявайки за точност.