вторник, 03 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    602 прочитания

    Европейската космическа индустрия трябва да може да се конкурира на глобално ниво

    Това заяви генералният директор на ESA Йозеф Ашбахер
    21 октомври 2024, 11:32 a+ a- a

    Юпитер и спътника му Ганимед (Снимка: ESA)

    Ръководителят на Европейската космическа агенция (ESA) каза, че космическата индустрия в региона се нуждае от мускули, за да се конкурира в световен мащаб, предупреждавайки, че Европа рискува да изостане в новата космическа надпревара.

    Големите европейски производители на сателити обмислят да се обединят, тъй като се сблъскват с конкуренцията от Starlink на Илон Мъск, като в същото време Airbus обяви съкращения на 2500 работни места в отбраната и космоса, отбелязва „Ройтерс“.

    В интервю генералният директор на ESA Йозеф Ашбахер отказа да бъде насочен директно към предварителните преговори за сливане, но каза, че ESA иска индустрия, способна да се конкурира на световната сцена, балансирана с добра стойност за европейските данъкоплатци.

    „Знам, че разполагаме с капацитета и отличните постижения на европейската индустрия. Това, за което се тревожа повече, е... как и от какво се нуждае Европа, за да успее на световната сцена?“ каза той пред „Ройтерс“ по време на глобална космическа среща в Милано.

    „Моята цел... е да се уверя, че развиваме солидна, стабилна европейска космическа индустрия, която може да обслужва нуждите на собствените ни граждани, но също така да има успех на световния пазар“, каза той.

    Преговорите между сателитните конкуренти Airbus и Thales, които също включват италианския космически партньор на Thales Leonardo, се появиха през юли след разочароващите резултати в сектора и поредица от обвинения срещу Airbus.

    Производителите традиционно се насочват към еднократни сателити в геостационарна орбита, използвайки амбициозна, но скъпа технология. Те са изправени пред нарастваща конкуренция от малки сателити в ниска околоземна орбита, построени на много по-ниска цена.

    Предишните опити за комбиниране на сателитните дейности на Airbus и неговия основен конкурент Thales Alenia Space, две трети собственост на Thales и една трета на Leonardo, се натъкнаха на съпротивата на Европейската комисия, твърдят източници от индустрията. Telespazio, в която Leonardo притежава две трети, а Thales останалите, се конкурира с Airbus в сателитните услуги.

    ESA е най-големият космически клиент на Airbus.

    Бързо нарастващата конкуренция предизвика регулаторен дебат дали пазарът е глобален или европейски.

    „Наистина индустрията трябва да се организира, както намери за добре, но от гледна точка на Европейската космическа агенция, аз винаги ще съпътствам процесите в индустрията да бъдат успешни“, каза Ашбахер. „Да бъдем успешни означава да използваме парите на данъкоплатците по възможно най-добрия начин, за да създадем максимално въздействие върху нашата индустрия за европейските нужди и очевидно също така да ги поставим в добри условия за глобалната конкурентна основа.“

    Ашбахер говори на Международния астронавтически конгрес, който приключи на 18 октомври, след като Китай показа скална проба от обратната страна на Луната по-рано миналата седмица.

    На други места глобалното внимание беше привлечено от новото улавяне на ускорител на ракета обратно на стартовата площадка с помощта на гигантски механични ръце по време на тестов полет на Starship на SpaceX.

    „Европа трябва да ускори дейностите си в космоса, трябва да повиши репутацията си, трябва да повиши амбицията си, в противен случай ще рискуваме да изостанем“, каза Ашбахер.

    Наскоро ESA стартира своя проект „Лунна светлина“ за предоставяне на комуникационни и навигационни услуги за повече от 400 бъдещи мисии, планирани от космически агенции и частни компании.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 11 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 12 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 14 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 15 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 1 ден
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант