сряда, 24 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1646 прочитания

    Бизнесът с най-висок ръст в доверието в световен мащаб

    Той е и институцията, която има най-голям потенциал да „затвори дупката“ в доверието между информирани публики и масови потребители, показва Edelman Trust Barometer 2016
    19 януари 2016, 13:27 a+ a- a

    Edelman Trust Barometer 2016 показва най-голямата до сега разлика в доверието (12%) между информираните публики и масовите потребители*, породена от неравенство в доходите и различните очаквания за бъдещето сред населението. Докато нивото на доверие сред информираното население е по-високо от всякога за последните 16 години, доверието на масовите потребители е с 50% по-ниско в повече от 60% от страните, участвали в проучването, като разликите спрямо Голямата рецесия са минимални. Разликата в доверието се е увеличила двойно в повече от половината изследвани държави. Най-големи различия са отчетени в САЩ (20%), последвани от Великобритания (17%), Франция (16%) и Индия (16%).

    Източник: Edelman Trust Barometer 2016

    Разликата в нивата на доверие се дължи на неравенството на населението по отношение на доходите. В близо две трети от страните разликата между хората с високи и тези с ниски доходи е двуцифрена, като най-видима тя е в САЩ (31%), Франция (29%) и Бразилия (26%). Масовите потребители имат по-ниски очаквания за бъдещето. В повече от две трети от изследваните страни по-малко от половината респонденти вярват, че тяхното положение ще се подобри след 5 години.

    Източник: Edelman Trust Barometer 2016

    Въпреки общия скептицизъм към бизнеса, той носи най-висок потенциал за намаляване на бездната в доверието. Като цяло респондентите (61%) гледат на бизнеса като институцията, която най-бързо може да отговори на темпото на промените в сравнение с правителството, което печели доверието на 41% от запитаните, и неправителствените организации – 55%. Бизнесът се радва на много по-високо ниво на доверие в сравнение с правителството в 21 от 28 страни от проучването, с големи разлики в държави, като Южна Африка (44%), Мексико (44%) и САЩ (12%). 80% вярват, че бизнесът може да увеличи печалбата си, като същевременно подобрява икономическите и социални условия в общностите, в които оперира.

    Източник: Edelman Trust Barometer 2016

    На глобално ниво бизнесът се радва на най-висок ръст на доверие (от 5 до 53%) в сравнение с правителството, неправителствения сектор и медиите и продължава да сближава разликата с неправителствения сектор като най-надежден (55%). Тази тенденция е подпомогната от възстановяването на доверието в сектора на финансовите услуги (51%), който се радва на 8% увеличение за последните пет години. За 16-та поредна година технологичната индустрия печели най-високо ниво на доверие (74%).

    Източник: Edelman Trust Barometer 2016

    Обществеността отвръща положително на усилията на изпълнителните директори, които искат да реализират както печалба, така и да създават социални блага, тъй като доверието в тази фигура расте значително за последните пет години до 48%. Но ръководителите имат нужда от помощта на своите служители, чието ниво на доверие (52%) също се увеличава. Запитаните са склонни да се доверят много повече на служител на дадена компания, отколкото на нейния изпълнителен директор за информация по отношение на политиката към служителите (48% срещу 19%) и данни за бизнес практики и кризи (30% срещу 27%).

    Ето още от изводите на Edelman Trust Barometer 2016:
    - Запитаните искат да видят промяна във фокуса на изпълнителните директори от краткосрочни резултати и лобиране към създаване на работни места (49%) и положителен дългосрочен ефект (57%). Те очакват бизнес лидерите да бъдат по-видими в обсъждането на въпроси, като неравенството в доходите и публичните политики (80%).
    - Въпреки ръста от 1% до 42% в глобален мащаб, правителството остава институцията с най-ниско доверие за пета поредна година.
    - Доверието в неправителствения сектор се повишава до 81% в страните от проучването, като най-сериозните ръстове са отчетени в Китай (17%) и Мексико (11%).
    - Сред информираните публики, медиите претърпяват впечатляващ обрат, тъй като доверието в тях се увеличава в 20 от 28 държави на изследването. Най-силни позиции медийният сектор печели в САЩ (16%), Канада (14%), Великобритания (14%) и Хонконг (12%).
    - На глобално ниво семейният бизнес (66%) остава с най-голямо доверие, последван от публичния (52%) и бизнеса с държавно участие (46%).
    - Компаниите, чието централно управление се намира в развитите държави все още се радват на по-високо ниво на доверие спрямо тези, които са базирани в развиващите се пазари. Канада, Швеция и Швейцария бележат най-високо ниво на доверие, последвани от Германия (64%).
    - За пета поредна година, онлайн търсачките (63%) и традиционните медии (58%) остават двата най-достоверни източника на обща информация и новини. Доверието в онлайн медиите скача с 8 пункта до 53% и сега е третият най-достоверен източник, последван от собствените медии, като блогове, уебсайтове, имейл, които бележат ръст от 3 пункта до 46% и социалните медии (44%).

    *Информираните публики са хора на възраст 25-64 години, които имат минимум колежанско образование; доходите им са в най-високите 25% за тяхната страна и възрастова група и използват медии често с акцент върху бизнес новините. Тези хора представляват 15% от световното население. Масовите потребители включват всички хора, които попадат извън информираните публики и представляват 85% от населението на Земята.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Google отмени някои от изискванията си, касаещи служители на нейни доставчици
    Това може да помогне на технологичния гигант да избегне договаряне със синдикатите
    преди 16 часа
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 18 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 19 часа
    преди 19 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 21 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.