четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2681 прочитания

    Същото име, по-лошо качество: ЕП с мерки срещу двойния стандарт при продуктите

    Продукти с една и съща марка и опаковка трябва да имат еднакво съдържание, призоваха евродепутатите
    14 септември 2018, 08:57 a+ a- a

    Ако дадена фирма разпространява даден продукт в различни държави на ЕС, но съставът се различава между държавите, то продуктът не трябва да има същата опаковка и да бъде рекламиран по идентичен начин, отбелязват евродепутатите.

    Тестове и проучвания, проведени в няколко държави членки, предимно от Централна и Източна Европа, доказват, че съществуват различия в състава на продукти, рекламирани и разпространявани с една и съща марка, с привидно идентична опаковка, което е в ущърб на потребителите. Тези различия са открити не само в състава на хранителни продукти, но често и в нехранителни продукти като препарати, козметика, тоалетни принадлежности и продукти, предназначени за бебета.

    Европейският парламент отправи препоръка за приемането на редица мерки, които да бъдат приложени на ниво на ЕС и на национално ниво за справяне с проблема с „двойните стандарти“. 

    Евродепутатите призовават за:
    ‒ бързо трансгранично сътрудничество и обмен на данни, включително обмен във връзка с потенциално несъответстващи продукти и информация относно възможни нелоялни практики, между националните органи за защита на потребителите и органите в областта на храните, сдруженията на потребителите и Комисията;

    ‒ обща методология за тестове за събиране на достоверни и сравними доказателства, които да спомагат за установяване колко сериозни и широкоразпространени са практиките за разлики в качеството;

    ‒ резултатите трябва да бъдат публично достъпни в база данни и анализирани на най-ранната възможна дата, но не по-късно от края на 2018.

    Като приветстваха предложението на Комисията от април 2018 „Нов търговски механизъм за потребителите“, което изменя Директивата за нелоялните търговски практики, евродепутатите същевременно отбелязаха, че се нуждаят от допълнителни разяснения. „Резултатът от законодателния процес трябва да бъде ясна дефиниция за това какво може да се счита за двоен стандарт и как трябва да се оценява и как да се процедира при всеки отделен случай“, коментираха евродепутатите.

    „Регионалните потребителски предпочитания не трябва да се използват като извинение за понижаване на качеството или за предлагането на различно качество на различни пазари“, отбеляза Парламентът, подчертавайки, че производителите могат да предлагат различни продукти с различни съставки и качество в ЕС въз основа на обосновани съображения, при условие че напълно зачитат законодателството на ЕС.

    Евродепутатите приканват производителите да разгледат възможността за добавяне на лого на опаковките, което да показва, че съдържанието и качеството на даден продукт на дадена марка е еднакъв в различните държави членки.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 минути
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 5 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 6 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 6 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам
    преди 23 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 23 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.