сряда, 24 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2104 прочитания

    Какви са правата ни при закъснели или отменени полети в чужбина?

    Поради усложнената зимна обстановка често се случва полети да закъснеят или да бъдат отменени. Какви са правата ни в тези случаи?
    18 декември 2018, 09:24 a+ a- a

    Снегът и тежките климатични условия не за първи път стават причина за промени в плановете ни за пътуване. Когато пътниците не успеят да стигнат до желаната от тях дестинация, това може да доведе до отмяна на хотелски резервации и много други проблеми. Още по-сериозни могат да са последиците, когато се опитваме да се върнем в родната си държава, но се окажем заложници на лошото време в друга страна. Сайтът Avioclaim.com, който е специализиран в тази област, предоставя подробна информация за правата на пътуващите при закъснели или отменени полети и съветва как да реагираме, ако попаднем в подобна ситуация.

    Финансови обезщетения при закъснял полет
    Съгласно Решение на Европейския съд от 19 ноември 2009 и от 23 октомври 2012 пътникът има право на финансово обезщетение в случай, че пристигне до крайната дестинация с повече от три часа закъснение и авиокомпанията не може да докаже, че това закъснение е причинено от извънредни обстоятелства. Размерът на обезщетението е от 250 до 600 евро на човек в зависимост от разстоянието на полета.

    Права при отменен полет
    В случай, че полетът закъснява с повече от пет часа, той се смята за отменен и пътникът има право да се откаже от пътуването и да получи връщане на пълната стойност на билета или възстановяване на частите от полета, които не са били осъществени. В случай, че полетът е отменен в последия момент по вина на авиокомпанията, пътникът има право да получи и обезщетение.

    Помощ и съдействие при закъснял полет
    При наличие на закъснял полет авиокомпанията е длъжна да осигури съответните грижи за пътниците, включващи безплатна храна и напитки, настаняване в хотел, трансфер между летището и хотела, както и достъп до телефон, компютър и други ресурси.

    Случаи, в които пътникът няма право на обезщетение и възстановяване на суми
    В случаите на “промени в разписанието” пътникът има право на връщане на сумите по неизползвания билет, но не и на обезщетение. Всички пътници следва да се запознаят с Общите условия, с които се съгласяват по време на резервацията или закупуването на билета. Някои билети са с връщане на цялата сума при отменен полет, други обаче подлежат на връщане само на таксите и тарифата по билета.

    “При проблем с полета, не изхвърляйте нищо. Запазете отрязъците от бординг картите, както и фактурите за направени разходи, защото авиокомпанията може да възстанови изразходваните от вас средства“, съветва също адв. Георгиев от правния отдел на Avioclaim.com.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 4 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 4 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място
    преди 5 часа
    ЕС с нови правила за големите фирми
    Дружествата ще трябва да следят дали стоките им не идват от места с използване на детски труд и замърсяващи природата
    преди 6 часа
    преди 9 часа