четвъртък, 21 ноември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1501 прочитания

    Кои са най-честите измами в социалните мрежи?

    Вижте какво показва доклад на Consumer International
    10 юли 2019, 10:29 a+ a- a

    Социалните медии имат все по-голяма роля в живота на много хора по целия свят. Масовото им използване предоставя не само големи възможности за комуникация и забавление, но и помага на нечестни хора да извършват измами - измъкват от потребителите пари или лични данни (например имейли, пароли, дата на раждане), които след това да могат да използват чрез т.нар. фишинг отново за кражба и финансова изгода. Именно киберпрестъпността е най-големият източник на безпокойство за 81% от интернет потребителите, показва проучване на Центъра за международно управление на иновациите през 2018.

    Наскоро Consumer International (CI) – организация, която обединява над 200 потребителски организации от цял свят, представи проучване, свързано с потребителския опит от измами в социалните медии, както и потенциалните рискове и решенията на тези проблеми. В проучването са обхванати Великобритания, САЩ, Нигерия, Испания, Индия, Чили, Аржентина, Египет и Саудитска Арабия, където има над 646.1 милиона потребители в социалните мрежи, съобщава Европейски потребителски център България. 

    В доклада са обобщени най-популярните измами в социалните мрежи, като те са групирани в три категории. Най-често се залага на имитацията и претенцията за авторитет – в този случай измамниците се представят като служители в различни държавни, обществени или бизнес структури, преструват се на приятели или дори далечни роднини, като целта е да спечелят доверието на потребителите, за да им изпратят пари или да кликнат върху линк, чрез който заразяват компютъра си.

    Друга група са измамите, свързани с електронна търговия. Потребителите плащат за стоки, които след това никога не получават. Или ги получават, но те са фалшиви (например дрехи, козметика, подаръчни ваучери) или с ниско качество.

    Има и измами, свързани с инвестиции, при които винаги се появява възможност, която е „твърде добра, за да бъде истина“. И обикновено след това клиентите оставят без пари и без инвестиции.

    Жертва може да стане всеки, отбелязват от Consumer International. Но все пак измамниците е вероятно да се насочат към определени демографски групи, ако мислят така ще увеличат шансовете си за успех.

    Експерти от Trading Standards във Великобритания са установили, че младите мъже най-често могат да попаднат в капан по повод ползване/купуване на стереоиди, докато жените в средна възраст могат да бъдат въвлечени в измами, свързани с хапчета за отслабване.

    От Public Interest Advocacy Centre в Канада смятат, че по-младите хора по-често биват „облъчвани“ с измами, свързани с криптовалута.

    Проучване на Шведската агенция за потребителите е установило, че потребители с по-ниски доходи, с увреждания или с по-ниско ниво на образование или познания по чужди езици са по-вероятна жертва на т.нар. абонаментни капани.

    В доклада на CI се акцентира върху факта, че е важно да се докладват измамите в социалните медии, както и да се повиши информираността на потребителите, като за това може да помогне и бизнес секторът. В документа се предлага и социалните платформи да бъдат по-активни, като използват инструменти за откриването на измамни обяви.

    Експертите са представили и един от най-популярните варианти за лесна проверка на сайтове - scamAdviser.com, разработен от Ecommerce Foundation. Това е безплатен инструмент, при което се отчитат елементи като IP адрес, ревюта за сайта, сигурността и спам репутацията на електронния търговец.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    България планира да предостави 5G честоти до средата на 2020
    29,2 млрд. долара принос към БВП се очаква от разгръщането на 5G мрежите
    преди 9 часа
    10% от шефовете на 300 от най-големите компании у нас са жени
    Финансовият сектор е сферата с най-силно дамско присъствие във висшия мениджмънт, показва ново проучване
    преди 12 часа
    Fitch: Клубът на страните с ААА рейтинг може да се увеличи
    Това ще се случи за първи път от 10 години насам
    преди 15 часа
    България представлява интерес за индийския бизнес
    Вицепремиерът Марияна Николова е на официално посещение в Индия
    преди 16 часа
    САЩ удължи лиценза на Huawei с още 90 дни
    Това ще позволи на отдалечени местности в страната, използващи технологиите на компанията, да останат свързани