четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1286 прочитания

    Евродепутатите призоваха за по-строги мерки срещу руската дезинформация

    ЕП поиска и законодателство за предотвратяване на хибридните заплахи
    11 октомври 2019, 09:57 a+ a- a

    Външната намеса в изборите представлява сериозна заплаха за европейските демократични общества в полза на антиевропейски, десни екстремистки и популистки сили, предупреждават евродепутатите. Опитите за намеса в процеса за вземане на решения в ЕС излага европейските демократични общества на риск, предупреждават евродепутатите в резолюция, приета в четвъртък с 469 гласа „за“, 143 гласа „против“ и 47 гласа „въздържал се“.

    Парламентът посочва, че чуждестранната намеса следва систематичен модел, като става въпрос за кампании в социалните медии, кибератаки срещу инфраструктурата, свързана с избори, или финансова подкрепа за политически партии в периода преди важни национални и европейски избори. Много от случаите на намеса са в полза на антиевропейски, есктремистки и популистки кандидати.

    Въпреки че в държавите членки има пълна или частична забрана за чуждестранни дарения за политически парии и кандидати, чуждестранни актьори намират начин да заобиколят тези правила, отбелязаха депутатите. Те също посочват случая с Националния фронт във Франция и твърденията на медиите, уличаващи австрийскта "Партията на свободата", италианската "Лига" и кампанията на Leave.eu в Обединеното кралство.

    Евродепутатите изразиха дълбока загриженост относно „изключително опасния характер на руската пропаганда“, която е главният източник на дезинформация в Европа, и която се е удвоила от януари 2019 (998 случая) в сравнение със същия период през 2018 (434 случая).

    Евродепутатите също категорично осъждат „агресивните действия“ от държави извън ЕС, които се опитват да подкопаят суверенитета на държавите от Западните Балкани в процес на присъединяване към ЕС и държавите от Източното партньорство.

    Евродепутатите призовават за превръщането на Оперативната група на ЕС за стратегическа комуникация с Източното съседство в постоянна структура със значително по-голямо финансиране. Те отправят призив към интернет компаниите и социалните медии да сътрудничат в борбата с дезинформацията, без да подкопават свободата на словото, и към ЕС да разработи правна рамка за противодействие на хибридните заплахи. 

    Европейският съюз се бори активно с дезинформацията от 2015 насам, когато Европейска служба за външна дейност (ЕСВД) създаде Оперативната група на ЕС за стратегическа комуникация с Източното съседство, с цел ефективната комуникация на политиките на ЕС спрямо Източното съседство. Преди европейските избори през октомври 2018 Facebook, Google, Twitter и Mozilla, и Microsoft през 2019 подписаха Кодекса за поведение, с което се съгласиха доброволно с прилагането на стандартите за саморегулиране за борбата с дезинформацията. През декември 2018 Европейската комисия публикува План за действие за борба с дезинформацията.

    Преди края на 2020 в държавите членки предстои да се проведат повече от 50 президентски, национални, местни или регионални избори.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 5 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 10 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 11 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 11 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам