вторник, 12 ноември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    574 прочитания

    През 2018 богатството на милиардерите намалява след 5 години на ръст

    „Ефектът на милиардера“ променя филантропията и света, показва анализ на UBS и PwC
    08 ноември 2019, 11:19 a+ a- a

    UBS и PwC публикуваха своя пети пореден Доклад за милиардерите (Billionaires Report 2019). Данните в него сочат, че богатството им намалява през 2018 след 5 поредни години на растеж. 

    Ето и кои са основните изводи от доклада:
    1. През последните 15 години до 2018, компаниите, управлявани от милиардери, които се търгуват на световните борси имат възрвращаемост от 17,8% в сравнение с 9,1% за MSCI ACWI*.
    2. Силният долар и нестабилните пазари на акции са причина за намаляването на богатството на милиардерите до $8,5 трилиона след 5 години постоянен ръст.
    3. Америките отчитат лек ръст на богатството, като добавят 33-ма нови милиардера за 12 месеца.
    4. Милиардерите в технологичния сектор отчитат най-голям ръст на богатството си в сравнение с останалите сектори. Основен двигател на повишението са съществуващи бизнеси, както и нови компании, които „разбъркват“ пазара.
    5. Милиардерите използват своя опит като бизнесмени, за да променят света чрез филантропия.
    6. Броят на жените милиардери се е увеличил с 46% за 5 години.

    Сумата, с която е намаляло богатството на милиардерите през 2018 е $388 милиарда. Богатството в Азия е намаляло след 5 години на ръст, в които милиардерите в региона са увеличили богатството си почти 4 пъти. За разлика от тях американските милионери са увеличили богатството си, водени най-вече от лидерите в технологичния сектор.

    Въпреки забавянето през 2018 състоянието на милиардерите е с една трета (34,5%) повече в сравнение с 5 години по-рано или ръст в размер на $2,2 трилиона. 

    Видове филантропска дейност

    Бизнес проницателността на милиардерите, която позволява на техните компании да се представят значително по-добре от останалите, се влага в тяхната филантропска дейност. Милиардерите се стремят да постигнат значими промени в глобален мащаб като социална промяна и промени в околната среда. Това действие е познато като „Ефектът на милиардера“ и показва изключително малко забавяне, коментира Джоузеф Стадлър, завеждащ отдел „Ултра богати“ (Ultra High Net Worth) в UBS Global Wealth Management.

    Компаниите на милиардери, регистрирани на пазарите на акции, надминават световния показател с 8,7% за 15-те години до края на 2018. Частните и публични компании, управлявани от милиардери, са осъществили възвращаемост над 16% през последните 10 години. „Ефектът на милионера“ може да се припише на желанието за „умен риск“, както и за желанието на тези бизнесмени да планират и инвестират в дългосрочен план.

    Анализът на UBS и PwC показва, че милиардерите, които сами са натрупали своето състояние, търсят начини да направят света по-добро място. Традиционното отпускане на средства еволюира в стратегическа филантропия и подкрепа на някои доста амбициозни каузи. Освен това филантропите все повече си сътрудничат с други милиардери и филантропи, неправителствени организации, благотворителни организации и правителства. Богатите използват своите средства, умения, контакти и влияние, за да развиват нови модели на филантропия, които постигат най-големи промени.

    Брой милиардери в периода 2017-2018 по региони (APAC – Азиатско-тихоокеански регион; EMEA – Европа, Африка и Близък Изток; MENA – Близък изток и Северна Африка)

    Жените милиардери са се увеличили с 46% за 5 години. От 160 през 2013 на 233 през 2018. За сравнение мъжете са се увеличили с 39% за същия период. Повече от половината милиардери жени в Азия (57%) са натрупали богатството си сами. 4 от всеки 10 жени милиардери, натрупали богатството си сами, правят бизнес в секторите на потреблението и търговията.

    39% от съветниците на милиардери в UBS споделят, че клиентите им са закупили бизнес през последната година, 33% казват, че клиентите им са продали бизнес чрез директна продажба или публично предлагане на акции, а 30% очакват клиентите им да предприемат подобни стъпки в рамките на следващите 12 месеца. Над 20% от съветниците казват, че клиентите им са направили значителни промени в стратегиите си за инвестиции в рамките на последните 5 години, с цел да запазят високия ръст. 13% очакват клиентите им да предприемат такива стъпки в рамките на следващата година. 

    *MSCI ACWI е индекс на пазарната капитализация, създаден да измерва представянето на компаниите на пазара на акции в световен мащаб. Той се изготвя от Morgan Stanley Capital International (MSCI) и е съставен от акции, търгувани в 23 развити и 24 развиващи се пазара.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    Модис разширява екипа си в Пловдив
    Компанията планира и съвместна работа с висшите учебни заведения и гимназиите, профилирани в изучаването на чужди езици и ИТ
    преди 15 часа
    Великобритания избегна рецесия
    Икономиката на кралството расте с най-ниския си темп от почти 10 години насам
    преди 16 часа
    2020г.: България ще може да доставя втечнен газ от САЩ, Катар, Кипър, Египет, Азербайджан
    Ще се обсъди изграждането на път между Александруполис и Димитровград
    преди 18 часа
    Повече българи са пътували в страната през септември
    Приходите от нощувки на българи се увеличават с над 10%, отчита националната статистика
    преди 19 часа
    Alibaba с продажби за $23 млрд. за 9 часа
    Китайската платформа за електронни продажби отчете нов рекорд в Деня на необвързаните
    преди 19 часа
    Ево Моралес подаде оставка
    След 14 години на поста боливийският президент заяви, че е жертва на „цивилен преврат“