петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2685 прочитания

    Светът вече не е „малък“

    Светът след Covid-19 ще бъде много по-голямо и изолирано място от това, което смятахме, че е
    28 април 2020, 13:52 a+ a- a

    Ако големи световни катаклизми като Голямата депресия и терористичните атаки на 11 септември доведоха до тенденции, които свързаха и „смалиха“ света, то пандемията от Covid-19 ще доведе до последици с напълно противоположен знак. Светът след коронавируса вече няма да ни се струва малък.   

    Това коменитра Утпал Дхолакия, професор по маркетинг в Rice University, Хюстън, в статия за Psychology Today, в която прави интерес паралел между последиците за световната икономика след атаките на 11 септември в САЩ, Голямата депресия и пандемията от Covid-19.

    И докато предходните две събития са довели след себе си тенденции към свързване, споделяне и светът ни се струваше малък, то този път всички тенденции сочат мащабни промени в напълно противоположна посока - от глобална към локална, от „малък“ към „голям“ и изолиран свят. Само два месеца след прекъсването, пандемията вече нанесе необратима промяна. Социалното дистанциране и самокарантирането поставиха граници на нашия начин на живот, ограничиха ни физически и психологически, стеснявайки нашите перспективи, посочва авторът.

    Според Дхолакия през следващите година или две много от нас ще променят поведението си на покупки, като подкрепят местните компании, независимо дали става дума за ферми, ресторанти или семейни бизнеси. Големите корпорации, които произвеждат високотехнологични продукти, иновативни лекарства или предлагат стандартизирани услуги, ще продължат развитието си, но все по-трудно ще печелят доверието или лоялността на потребителите. На чуждите стоки и марки вече ще се гледа със съмнение и ще са втори избор в много категории, в които липсва местна алтернатива.

    Ще мине много време, преди да се възстановят международният туризъм и бизнес пътуванията, смята професорът. Вместо това потребителите все повече ще предпочитат местни и регионални изживявания. Точно както Uber и Airbnb се родиха от тенденциите и икономиката на споделянето отпреди пандемията, то следващата вълна стартиращи компании се очаква да се възползват от това обръщане към локалното. 

    Преди следващото разрушително събитие, което ще промени икономиката, светът след Covid-19 ще бъде много по-голямо и изолирано място от това, което смятахме, че е.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 11 часа
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 12 часа
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 18 часа
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство
    преди 19 часа
    България и Италия имат потенциал за разширяване на икономическите връзки и увеличаване на стокообмена и инвестициите
    Президентът на Италианската република Серджо Матарела е на официално посещение в България по покана на българския държавен глава