четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2097 прочитания

    ЕП гласува новите правила за пътните превози в ЕС

    С правилата ще се осигури ясна обща правна рамка за сектора
    08 юли 2020, 09:25 a+ a- a

    Европейският парламент ще гласува днес, 8 юли 2020, новите правила за сухопътните превози в ЕС. 

    Пакетът „Мобилност“ включва три ключови елемента: по-добро прилагане на правилата за каботаж, командироването на служители и времето за почивка на шофьорите.

    Европейският съюз вече има регулации в тези области, но някои пропуски и трудности в приложението им на практика водят до различни интерпретации от държавите членки. Новите правила ще осигурят ясна обща правна рамка за сектора.

    Повече почивки и време у дома

    Новият регламент дава право на шофьорите на по-добри условия на почивка и на повече време у дома. В превозното средство няма да може да се почива повече от 45 часа седмично ‒ допълнителните часове ще трябва да бъдат прекарани на подходящи места и заплатени от работодателя. Работата ще трябва да бъде организирана по начин, който да осигурява на шофьорите повече време у дома.

    За следенето на спазването на правилата ще бъдат инсталирани интелигентни тахографи, които ще засичат преминаването на граници и други събития.

    Тахограф

    Устройство, което записва какво се случва в превозно средство - например, изминатото разстояние, скоростта, периодите на шофиране и на почивка.

    Инсталирането на цифрови тахографи към момента е задължително за новите тежкотоварни автомобили с маса над 3,5 тона.

    Командироване на работници

    Пакетът „Мобилност“ налага специфични правила за командированите служители в сектора предвид на неговите особености. Той се опитва да постигне баланс между свободата на компаниите да предлагат трансгранични услуги и правото на професионалните шофьори на подходящи условия на работа и социална защита.

    Целта на измененията в правилата е да бъдат предотвратени различия в националните подходи и да се гарантира справедливото възнаграждение за шофьорите.

    Новите правила за командироване се отнасят за каботажа (превоза на стоки между две точки в една страна, когато превозвачът е от друга страна), международния превоз (без да се включва транзитът) и двустранните превози (транспортиране на стоки от една страна членка в друга и обратен курс).

    Справедливи условия на конкуренция в сухопътните превози

    Законодателството въвежда общи проверки на каботажните курсове от инспектори от две или повече страни и улеснява сътрудничеството и обмена на информация между държавите в ЕС.

    Каботаж

    Каботажът е превозът на стоки в рамките на една страна, когато се прави от чуждестранен камион, след като той е осъществил международен курс от друга страна. Практиката помага на превозвачите да намалят пътуването без стока.

    Каботажът е въведен за първи път през 1990 г. Правилата на ЕС позволяват три каботажни курса в рамките на 7 дни от международната доставка; това не се променя в бъдеще.

    За да се избегне систематичният каботаж, след три каботажни курса се въвежда период от 4 дни, в който не може да се правят курсове в рамките на същата страна със същото превозно средство.

    През 2017 г. около половината от каботажните курсове в ЕС са били извършвани в Германия, като 40% от тези курсове са били изпълнявани от полски превозвачи.

    Друг проблем, с който иска да се справи законодателството, е наличието на компании „пощенски кутии“, които имат регистрация в дадена страна от ЕС с цел намаляване на данъчните или други задължения, но извършват дейността си от друга страна.

    С промените се въвежда изискване превозвачите да имат съществена дейност в страната, в която са регистрирани.

    Въвежда се и задължение за шофьорите да се връщат в операционния център на превозвача поне на всеки осем седмици.

    Обхватът на правилата се разширява и ще включва лекотоварни автомобили с тегло над 2,5 тона. Те ще трябва да бъдат оборудвани с тахографи.

    Следващи стъпки

    Новите правила ще се считат за приети, ако нито едно предложение за изменение не получи абсолютно мнозинство от гласовете, т.е. поне 353 депутатски гласа.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 11 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 11 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място
    преди 11 часа
    ЕС с нови правила за големите фирми
    Дружествата ще трябва да следят дали стоките им не идват от места с използване на детски труд и замърсяващи природата
    преди 13 часа
    преди 16 часа