България е в дъното на класацията, след нас е само Румъния
През последните месеци много млади хора (на възраст 16-24 години) трябваше да се обучават онлайн, тъй като мерките, свързани с пандемията COVID-19, попречиха на техните училища, университети или други професионални и обучаващи институции да ръководят преподаване лице в лице. Предвид обстоятелствата, човек може да се запита дали младите хора имат необходимите дигитални умения за достъп до тези услуги онлайн?
През 2019 г. 4 от 5 млади хора (80%) на възраст от 16 до 24 години в Европейския съюз (ЕС) са имали основни или над базови цифрови умения. Това е 24% повече от дела на лицата на възраст от 16 до 74 години (56%), показват данните на Европейския статостически институт Евростат.
Сред държавите-членки на ЕС Хърватия има най-висок дял на лицата на възраст от 16 до 24 години с основни или над основни цифрови умения (97%), следвани от Естония, Литва и Холандия (и трите 93%), както и Гърция (92% ).
За разлика от тях, най-ниските дялове са наблюдавани в Румъния (56%), България (58%), Италия (65%), Унгария (68%), Латвия и Люксембург (и двете 75%).