петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3004 прочитания

    ЕП: Онлайн-продажбите в Европа са се удвоили

    Мобилната търговия също набира скорост
    02 септември 2011, 11:43 a+ a- a

    Онлайн-пазарът отчита силен ръст в богатите страни от Северозападна Европа, сочи изследване на Европейския Парламент, цитирано от Euractiv. Въпреки слабата регулация в този сектор, броят на потребителите в Европа, които пазаруват в интернет, се е удвоил от 20% през 2005 година до 40% през 2010 година.

    Най-голям ръст на онлайн-продажбите отчитат в Дания, Швеция, Холандия, Великобритания, Германия и Люксембург. На дъното все още са България, Румъния и Гърция.

    Тази разлика се обяснява донякъде и с различните нива на достъп до интернет в отделните европейски страни. Според данни на Евростат, лидер по този показател е Холандия, където 90% от населението е онлайн. България изостава значително - едва 33% от домакинствата в страната имат достъп до интернет.

    Онлайн-продажбите до голяма степен се осъществяват в рамките на границите на страната, в която пребивава съответния потребител. Едва 23% от покупките в мрежата през 2010 година са били реализирани от магазини в чужбина.  

    Интересен факт е, че мъжете са по-активни онлайн-потребители. През 2010 година, 46% от мъжете на възраст между 25 и 46 години са направили най-малко една покупка в мрежата. За сравнение при жените в същата възрастова група този процент е 41.

    Тази разлика е по-видима при мобилната търговия. Два пъти повече мъже са пазарували през телефона си отколкото жени.

    2011 все повече се очертава като година на мобилната търговия, коментира авторитетното издание Forbes. Много потребители започнаха да протягат ръка към смартфоните си като средство за пазаруване, улеснени и от възможностите на някои мобилни устройства да се използват като електронен портфейл.

    Според проучване на Forrester Research, мобилното пазаруване в САЩ отчита по-висок ръст отколкото онлайн-продажбите. Пазаруването през телефона расте с 10% на година. Въпреки това очакванията са делът му тази година да достигне едва 2% от цялата електронна търговия. Прогнозите са обемът на мобилната търговия през 2011 да възлиза на 6 милиарда долара, а през 2016 година той да нарасне до 31 милиарда.

    Причината за все още слабите нива на мобилните продажби експертите обясняват с опасенията за сигурността при осъществяване на плащането през телефона. Друг фактор е неудобството да се пазарува през малко екранче.

    Мобилната търговия набира скорост и в Китай. Според изследване на Analysys International, продажбите през мобилен телефон в страната са достигнали 261 милиона долара само за второто тримесечие на 2011 година.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 минути
    Започва поетапно изключване на отоплението за град София
    Изключването на топлоподаването стартира на 31 март
    преди 45 минути
    Богданов: ЕК одобри проект за единен инвестиционен портал
    Целта е да се обедини цялата административна дейност около обслужването на потенциалните инвеститори у нас
    преди 48 минути
    БНБ: Има риск от нарастване на необслужваните кредити
    Очаква се затягането на условията в еврозоната да се пренесе върху лихвените проценти в страната
    преди 2 часа
    TSMC планира да увеличи работната си сила до 100 000 души
    Най-големият производител на чипове наема с огромни темпове
    преди 17 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи