четвъртък, 07 ноември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1271 прочитания

    Канада е следващата, която ще изисква от Facebook да плаща за новини

    Страната подготвя законодателство, подобно на австралийското
    19 февруари 2021, 09:59 a+ a- a

    Канада обеща да накара Facebook Inc да плаща за новинарско съдържание, търсейки съюзници в медийната битка с технологичните гиганти и обещавайки да не отстъпва, ако платформата за социални медии изключи новините на страната, както направи в Австралия, съобщи „Ройтерс“.

    Facebook блокира цялото австралийско новинарно съдържание в своята услуга заради проектозакон, според който социалната мрежа и и Google на Alphabet Inc трябва да плащат такси на австралийските издатели, за да публикуват връзки към техните новини.

    Канадският министър на наследството Стивън Гилбо, отговарящ за изготвянето на подобно законодателство, което ще бъде представено през следващите месеци, осъди действията на Facebook и заяви, че това няма да възпре Отава.

    „Канада е в челните редици на тази битка... ние наистина сме сред първата група страни по света, които правят това“, каза той пред репортери.

    Миналата година канадските медийни организации предупредиха за потенциален пазарен провал, ако правителството бездейства. Те казаха, че австралийският подход ще позволи на издателите да събират 620 млн. канадски долара годишно. Без действия, предупредиха те, Канада ще загуби 700 работни места за печатна журналистика от общо 3100.

    Гилбо заяви, че Канада може да приеме австралийския модел, който изисква Facebook и Google да сключват сделки за плащане на новинарски сайтове, чиито връзки стимулират активността на техните услуги, или да се споразумеят за цена чрез обвързващ арбитраж.

    Друг вариант е да последваме примера на Франция, която изисква големи технологични платформи да започнат разговори с издатели, търсещи възнаграждение за използване на новинарско съдържание. „Работим, за да видим кой модел би бил най-подходящ“, каза той и добави, че е говорил миналата седмица с френските, австралийските, германските и финландските си колеги относно съвместната работа за осигуряване на справедливо обезщетение за уеб съдържание.

    „Подозирам, че скоро ще имаме 5, 10, 15 държави, които приемат подобни правила... Facebook ще прекъсне ли връзките с Германия, с Франция?“ попита той, казвайки, че в един момент подходът на Facebook ще стане „напълно неустойчив“.

    Професорът от университета в Торонто Меган Болер, която се специализира в социални медии, заяви, че действието на Facebook бележи повратна точка, която ще изисква общ международен подход. „Всъщност бихме могли да видим коалиция, единен фронт срещу този монопол, който може да бъде много мощен“, каза тя в телефонно интервю.

    Тази седмица Facebook заяви, че новините съставляват по-малко от 4% от съдържанието, което хората виждат в платформата, но твърдят, че са помогнали на австралийските издатели да генерират около 407 милиона австралийски долара миналата година.

    Google е подписал 500 сделки на стойност около 1 милиард долара за три години с издатели по целия свят за новата си услуга News Showcase и води преговори с канадски компании.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 49 минути
    Инфлацията в ОИСР се забавя до 4,4% през септември
    Водена от падащите цени на енергията
    преди 17 часа
    Отпускат близо 1,4 млн. лева за компенсиране на неприети деца в детските градини
    По мярката се компенсират семейства на деца от 3-годишна възраст до 1-ви клас
    преди 18 часа
    Държавата дава близо 4 млн. лева за суперкомпютъра в "София Тех Парк"
    Правителството одобри увеличаване на акционерното участие на държавата в капитала на "София Тех Парк"
    преди 19 часа
    „Солент Филм“ ООД ще изгради модерен киноцентър в Индустриален парк София- Божурище
    Инвестицията е в размер на 30 млн. лв. и ще създаде 40 постоянни и близо 1000 временни работни места
    преди 23 часа
    ЕС договори нови данъчни правила в цифровата ера
    Целта е противодействие на измамите с ДДС, подкрепа за предприятията и насърчаване на цифровизацията