петък, 14 май 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2094 прочитания

    Франк Реул, Accor: България е в уникална позиция и трябва да се възползва от предстоящото възстановяване на туризма

    За новите проекти в страната и тендециите в хотелиерския бранш - вижте какво разказа пред Economy.bg вицепрезидентът на един от водещите курортни оператори в света
    19 април 2021, 12:21 a+ a- a

    Франк Реул, вицепрезидент и ръководител „Развитие“ на Accor за Северна Европа, Източна Европа и Балканите

    Франк Реул е вицепрезидент и ръководител „Развитие“ на Accor за Северна Европа, Източна Европа и Балканите. Той има богат мениджърски опит в хотелиерството. Започва кариерата си през 1988 г. в Брюксел и Брюж в Белгия на високи оперативни позиции в Accor. Бързо след това бива повишен до директор „Храни и напитки“ в Novotel Sheremetyevo-2 в Москва, Русия, през 1992 г.

    След като прекарва три години в Москва, се мести в Лондон и започва своята десетгодишна кариера в Accor в Обединеното кралство. Стартира работа в един от най-натоварените хотели Novotel на летище „Хийтроу“ като оперативен мениджър. След това заема няколко позиции на генерален мениджър в Обединеното кралство в хотелите Novotel Preston, Novotel Southampton, Novotel Milton Keynes, Novotel Bristol Center. През 2006 г. се мести в Турция, където управлява един от ключовите хотели в столицата – Novotel Istanbul, а след това прекарва две години като генерален директор на Novotel Trabzon.

    След над 20 години служба в Accor той бива назначен като генерален мениджър за региона на Литва, Латвия и Естония, а от 2014 г. като генерален мениджър за региона на Румъния, България и Македония, където ръководи операциите и развитието, включително това на Балканите и Хърватия. От септември 2017 г. е ръководител „Развитие“ на Accor за Източна Европа, а от 2018 г. заема позицията на вицепрезидент и ръководител „Развитие“ на Accor за Северна Европа, Източна Европа и Балканите.

    Владее холандски, английски, френски и също говори немски език. Запален фен е на историята, виното и „Арсенал“.

    С Франк Реул разговаряме за инвестициите на Accor в България, как хотелиерският бранш се трансформира, за да отговори на настоящите предизвикателства, и как изглежда бъдещето на туризма.

    През май 2021 хотел ibis Styles ще отвори врати в Златни пясъци, предстои откриване на ibis Styles и MGallery в столицата, изграждате 5-звезден голф и спа комплекс край София. Продължавате да инвестирате в България въпреки предизвикателствата в туристическия сектор. С какво българският пазар е атрактивен за Accor?
    Accor вижда голям потенциал в България и това, което правим заедно с нашите партньори, е да представяме различни иновативни продукти на пазара, нови водещи хотели от различни категории и на различни дестинации. Горди сме, че толкова много български инвеститори избират да развиват проектите и идеите си заедно с нас в България. Хотели като ibis Styles Golden Sands Roomer ще станат знакови имоти на местния пазар.

    В България има добра перспектива за развитие на туристическата индустрия, особено на премиум пазара, който крие много неизползвани възможности. Предлагат се широка гама от вълнуващи оферти за съвременния турист: СПА процедури, минерални извори, красива природа и планини, величествени исторически градове и места и разбира се - Черно море. Вярваме, че България е в уникална позиция и трябва да се възползва от предстоящото възстановяване на туризма, възползвайки се както от добри туристически оферти, така и от перфектното си географско местоположение.

    Ентусиазирани сме да допринесем за растежа на този обещаващ пазар с два нови, интригуващи хотела в София през следващата година - първите ibis Styles и MGallery. Разработваме и голф и СПА комплекса Pullman Okol Golf Resort, с който имаме амбицията изцяло да променим пазара на развлечения, събития и голф активности – той ще бъде идеалната дестинация за отдих близо до София. Развълнувани сме и очакваме да приветстваме първите си гости в Pullman Okol Golf Resort в началото на 2023 г. 

    Хотел ibis Styles в Златни пясъци отваря врати през май 2021

    Предстоящите хотели несъмнено ще засилят присъствието ни в българската столица и ще разнообразят алтернативите за настаняване пред международните клиенти на Accor.

    „Настоящата ситуация доведе до въвеждането на нови оферти като хотелски офиси, дигитални хотели, нови пакетни оферти за почивка в родната страна.“

    „Днес хората очакват много по-голяма гъвкавост при резервациите си.“

    „Безконтактното общуване на рецепцията и безконтактното плащане се превръщат в стандарт в хотелиерството.“

    „Дигиталните технологии ще играят важна роля в бъдещето на пътуванията и хотелиерството.“

    „Дигиталните и хибридни решения за събития и конференции са нова тенденция, която вероятно ще се запази и след пандемията.“

    „Вече сме свидетели на преход към екотуризъм, ориентиран към нови преживявания.“

    „В дългосрочен план трябва да затвърдим убеждението, че нашата индустрия е добро място за работа и развитие.“

    Как COVID-19 се отрази на дейността и плановете за развитие на Accor?
    Разбира се, COVID-19 оказа силно влияние върху цялата туристическа индустрия, която е силен двигател за развитието на множество местни пазари. Ние се развиваме стабилно и устойчиво – гледаме към бъдещето и заедно с партньорите ни вярваме силно във възстановяването на пазара. Хората копнеят да пътуват отново, да се срещат едни с други и да откриват нови места и преживявания. Пътуванията несъмнено ще се върнат, корпоративните клиенти все пак ще трябва да завършат поредна сделка, а всички, пътуващи за удоволствие, жадуват повече от всякога за безопасна екскурзия. След като пандемичната ситуация стане по-спокойна в резултат на усилията за имунизация във всички страни, вярваме, че възстановяването ще бъде стабилно.

    Как се промени управлението на хотелите от началото на пандемията?
    Безопасността и благосъстоянието на нашите гости е най-големият приоритет за Accor. Във времена като тези мерките за хигиена и безопасност са изключително важни за осигуряването на сигурен престой за всички. Бяхме бързи и решителни в отговора на тези нововъзникнали нужди с марката Accor’s AllSafe, разработена в партньорство с Bureau Veritas и лансирана в мрежата ни миналата година. Освен това обединихме усилията си с AXA, световен лидер в застраховането, с цел да осигурим медицинска подкрепа за гостите, така че да могат да се възползват от най-високото ниво на грижа чрез безплатен достъп до медицински телеконсултации.

    Настоящата ситуация доведе и до въвеждането на нови оферти като хотелски офиси, дигитални хотели, нови пакетни оферти за почивка в родната страна и повишаване на фокуса върху вътрешния пазар – всичко това беше от съществено значение, за да запазим нашата партньорска мрежа през този кризисен период.

    Pullman Okol Golf Resort се очаква да посрещне първите си гости в началото на 2023

    Промениха ли се и как изискванията и очакванията на гостите в хотелите в настоящата ситуация?
    Пандемията доведе до промяна в модела на туристическата индустрия. Както вече споменах, ние предефинирахме и променихме начина, по който работим, за да можем да отговорим на новите изисквания и очаквания на пътуващите. Макар че хотелите може би изглеждат същите като преди, мога да ви уверя, че те бяха много по-бързи в адаптирането и въвеждането на нови проекти и услуги.

    Днес хората очакват много по-голяма гъвкавост при резервациите си, за да се справят с неочакваните промени като локдаун и ограничения за пътуване. Те изискват безпроблемно дигитално обслужване - от първия си контакт с хотела до момента след напускането му. Безконтактното общуване на рецепцията и безконтактното плащане се превръщат в стандарт в хотелиерството. Дигиталните и хибридни решения за събития и конференции също са нова тенденция, която вероятно ще се запази, дори и след пандемията.

    Предстои Accor да открие първия си хотел под бранда MGallery в София

    Предвиждате ли някакви реорганизации, иновации, или нововъведения в хотелите?
    В Accor сме изключително фокусирани върху лайфстайл брандовете, тъй като успехът на този сегмент пренаписва правилата в хотелиерския бизнес през последните няколко години. Настоящата ситуация не е променила това и ние продължаваме да наблюдаваме стабилен растеж в тази сфера.

    С лайфстайл хотелите ни ние предлагаме на пазара цялостно хотелиерско обслужване и услуги, съобразени с местната среда и общности - различни храни, напитки и развлечения. Лайфстайл брандовете и хотелите са се установили в обществото като диференциращ фактор. Те преплитат забележителен дизайн, често носещ почерка на дизайнера, съчетан с местния културен дух, който идва от музиката, ароматите и т.н. Ето защо към момента те са най-бързо растящият сегмент на Accor.

    В близкото бъдеще сме насочени към въвеждането на брандове като Tribe и Mama Shelter в София.

    Срещате ли предизвикателства в намирането на хора за проектите си в България? Секторът е един от най-засегнатите от COVID-19 кризата и много от заетите започнаха да се преквалифицират. Как задържате и мотивирате хората си?
    В началото на пандемията Accor стартира ALL Heartist Fund, за да отговори на специфичните нужди и да подкрепи всички наши служители в този труден период. Много от хората ни в региона са се възползвали от този фонд - ние сме бизнес, насочен към хората и грижата за нашите талантливи служители в хотелите е приоритет. В дългосрочен план трябва да затвърдим убеждението, че нашата индустрия е добро място за работа и развитие. Ние предлагаме наистина чудесни работни места и сме ангажирани да намерим правилния профил за всеки тип хотел, за да изградим сплотен екип, който да е обединен от едни и същи ценности и да работи с голям ентусиазъм. Ето защо профилът на хората в лайфстайл хотелите е много различен в сравнение с тези в курортите – правилният подбор е изключително важен.

    „В партньорство с Microsoft стартирахме нова услуга за нашите бизнес клиенти - концепция за хибридни срещи ALL CONNECT.“

    „Амбициозната ни цел е 100% от хотелите ни да са със заседателна зала, отговаряща на новия стандарт за хибридни срещи до 2022 г.“

    „В близкото бъдеще планираме въвеждането на брандове като Tribe и Mama Shelter в София.“

    Какви са плановете Ви за развитие в България?
    Както вече споменах, тук виждаме невероятна перспектива за нашите дизайнерски хотелски марки в България и това включва както големите градове, така и морските, планинските и СПА курортите. Accor вече е един от водещите курортни оператори в света. Не на последно място, висококачественият продукт ALL Inn също ще намери своето място в развитието ни.

    Каква е прогнозата Ви за летния сезон?
    Ако се разхлабят мерките, летният сезон все още може да е добър, като очакваме особено силен скок, след като пандемията започне да отминава. Благодарение на страхотната ни партньорска мрежа и клиентска база в Европа Accor е в добра позиция да помогне на своите местни партньори да се възползват в пълна степен от очакваното възстановяване на сектора.

    Какво според Вас е бъдещето на туризма в post-covid ерата? Можем ли да очакваме, че ще се върнем към „старото нормално“?
    Бъдещето неизменно ще бъде белязано от новости. Вече сме свидетели на преход към екотуризъм, ориентиран към нови преживявания. Accor е напълно способен да подкрепи партньорите си в новата туристическа парадигма благодарение на нашата философия на гостоприемство, дълъг опит в хотелиерството, иновативния дизайн на хотелите ни и ненадминатата мрежа от различни марки.

    Дигиталните технологии ще играят важна роля в бъдещето на пътуванията и хотелиерството и с гордост можем да заявим, че Accor е в челните редици на иновациите в тази сфера. От началото на тази година вече стартирахме две нови услуги, които потвърждават амбицията на Accor да прави иновации и да инвестира във висококачествени технологични решения, за да предостави най-доброто и удобно изживяване за нашите гости.

    Изцяло дигиталното решение Accor Key в голяма степен съответства на стратегията ни за осигуряване на безконтактно преживяване на всеки гост в нашите хотели. При пристигането си гостите получават чрез своите смартфони достъп до стаите, заседателните зали, различните етажи или асансьори, което позволява безконтактно обслужване. След като напуснат хотела, мобилният ключ автоматично се деактивира. Разработвайки това решение, Accor ще спомогне и за намаляване на количеството пластмаса, използвано за традиционните ключови карти и картончета за тях.

    За нашите бизнес и корпоративни клиенти инициирахме сътрудничество с Microsoft с цел да стартираме ALL CONNECT - нова концепция за хибридни срещи, поддържана от Microsoft Teams. Тя ще позволи на гостите от цял свят да се адаптират към новите начини на работа, които се очаква да бъдат трайно наследство от пандемията. Концепцията ALL CONNECT стартира през април 2021 г. и ще гарантира пълноценно хибридно преживяване в хотелите на Accor. Амбициозната ни цел е 100% от хотелите ни да са със заседателна зала, отговаряща на новия стандарт за хибридни срещи до 2022 г., това важи за всички наши марки в световен мащаб - от икономични до ултралуксозни.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    Над 81 000 дози ваксини пристигнаха у нас
    В понеделник пристигат над 270 хил. дози от производителя Pfizer/BioNTech
    преди 7 часа
    В „Пирогов“ намаляват цената на PCR теста
    Ваксинационните зони в болницата ще работят без почивен ден, а в „Александровска“ и в събота
    преди 7 часа
    Отпада карантината при пътуване до щата Ню Йорк
    Остават в сила въведените на федерално ниво изисквания за пътуване до САЩ
    преди 8 часа
    Италия глоби Google
    €102 млн. за злоупотреба с господстващо положение
    преди 11 часа
    Ректорите искат отваряне на университетите
    В момента присъствено се провеждат само практически занятия, обучения и изпити по практика на студенти, специализанти и докторанти
    преди 12 часа
    НСИ: Средната заплата за първото 3-месечие у нас е 1454 лв.
    Тя бележи близо 2% ръст спрямо края на миналата година