петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    847 прочитания

    ЕС одобри 400 млн. евро в подкрепа на европейските медии

    Приходите от реклама спаднаха с над 20% в пандемията
    18 май 2021, 16:32 a+ a- a

    Днес Съветът на ЕС одобри заключения в подкрепа на възстановяването и трансформацията на европейския медиен сектор. Аудио-визуалният сектор и секторът на информационните медии са важни икономически субекти с годишен оборот от 193 милиарда евро според оценки на Европейската комисия. И двата сектора пострадаха по време на кризата с COVID-19.

    Приходите от реклама спаднаха с над 20%, а европейските кина понесоха огромни загуби. Ето защо държавите членки се приканват да се възползват от Механизма за възстановяване и устойчивост, който е финансовият инструмент на ЕС за възстановяване след кризата, и да инвестират в ускоряването на цифровата трансформация и екологичния преход на информационните медии и аудио-визуалния сектор.

    Ролята на информационните медии и аудио-визуалния сектор за предоставяне на точна информация и развлечения е от голямо значение за демократичния дебат и културното многообразие в Европа. Но медиите и аудио-визуалният сектор са изправени пред огромни предизвикателства, като промени в зрителските навици и загуба на приходи от реклама. COVID-19 оказа допълнителен натиск върху двата сектора. В приетите от нас заключения днес се посочват ясни стъпки, които да им помогнат да се възстановят бързо и да излязат по-силни от кризата, коментира Граса Фонсека, министър на културата на Португалия.

    Освен това министрите призовават да се положат усилия, за да се гарантира, че аудио-визуалният сектор може по-лесно да достигне до европейските и международните пазари и публика. За да се стимулира разпространението на европейско съдържание в Европа и в международен план, е необходимо да се улесни сътрудничеството в областта на производството и разпространението. Подкрепата за трансграничното сътрудничество между участниците на аудио-визуалния пазар също е от ключово значение. Планът за действие предлага редица инициативи в подкрепа на аудио-визуалния сектор и сектора на информационните медии.

    Планираната инициатива MEDIA INVEST ще осигури 400 милиона евро в подкрепа на инвестициите в аудио-визуалния сектор. Информационните медии ще се възползват от заемите и инвестициите по инициативата NEWS. Интерактивен цифров инструмент ще помогне на медийните дружества да определят най-подходящата схема за финансова подкрепа.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 16 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 17 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 19 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 21 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк