четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    881 прочитания

    Германия отбелязва 75% ръст на пътуващите с влак на къси разстояния

    От части това се дължи на въведения евтин билет от €9 месечно
    16 август 2022, 10:31 a+ a- a

    Снимка: iStock

    Пътуването с влак на къси разстояния в Германия се увеличи през последните няколко месеца - отчасти благодарение на ултра евтините летни железопътни билети в страната, предаде Euronews. Броят на пътниците, пътуващи на кратки разстояния с влак, „забележимо се е увеличил“ през второто тримесечие на 2022 г., разкри германската федерална статистическа служба Destatis. Спрямо първото тримесечие на годината (януари-март) железопътният транспорт на къси разстояния е с 46%. „Увеличенията вероятно се дължат на облекчаването на ограниченията, свързани с Covid-19, и билета от €9, наличен от юни“, се казва в изявление на Destatis.

    През май Deutsche Bahn, железопътният орган на Германия, въведе силно субсидиран пропуск, за да подпомогне на хората да се справят с нарастващата инфлация и да насърчи устойчивото пътуване. Билетът от €9 на месец предлага на пътниците неограничено използване на местни и регионални влакове между юни и август.

    Силно субсидираният пропуск е изключително популярен. Само през юни са продадени около 21 милиона билета, показват данни на Асоциацията на германските транспортни компании (VDV). Това е в допълнение към приблизително 10 милиона абонати, които автоматично получиха билета с отстъпка.

    Но други проучвания показват, че автомобилният транспорт не е намалял значително. Проучване на Техническия университет в Мюнхен показа, че макар 35% от 1000 участници в проучването да се качват на автобус или влак по-често, само 3% използват собственото си превозно средство по-рядко. Въпреки това ръководителят на изследването Клаус Богенбергер каза, че това може да се увеличи с течение на времето.

    „Не можеше да се очаква радикална промяна в ежедневното поведение поради нова оферта. Това прави процентът на хората, които опитват алтернативни начини на транспорт на собствения си автомобил, още по-важен. Важният резултат е, че мнозина са интегрирали обществения транспорт в ежедневието си.“, каза той.

    Железопътният транспорт също се увеличава през последната година. На годишна база броят на пътуващите с краткотраен транзит се е увеличил със 75%. Тези пътници са изминали повече от два пъти повече километри през второто тримесечие на 2022 г., отколкото през същия период на миналата година.

    Експериментът струва приблизително €2,5 млрд. държавни субсидии и германското правителство засега изключва възможността за по-нататъшно удължаване. Но други предложения, които се обсъждат, включват годишен билет от €365 или оферта в стил телефонен план, при която пътниците купуват месечен бюджет за километри.

    Други страни също предлагат субсидирано пътуване с влак. В Испания правителството обяви, че всички градски влакове (Cercanías и Rodalies) и регионални линии на средни разстояния, покриващи пътувания на по-малко от 300 км (маршрути Media Distancia), управлявани от националния железопътен оператор Renfe, ще бъдат безплатни от 1 септември до 31 декември

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 6 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 7 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 8 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 10 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк