четвъртък, 22 февруари 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    505 прочитания

    Френските потребители купуват по-малко основни продукти

    Инфлацията притиска потребителите в страната
    30 август 2023, 08:51 a+ a- a

    Снимка: Economy.bg

    Изпълнителният директор на френския търговец на дребно Carrefour предупреди, че потребителите масово ограничават покупките на основни продукти заради високите цени и призова френските власти да отложат закона, ограничаващ размера на промоциите, които търговците на дребно могат да предложат, съобщи „Ройтерс“.

    „Виждаме цунами на не харчене във Франция. Когато основните продукти вече не са достъпни, когато хората останат без стоки от първа необходимост, човек трябва да действа“, каза председателят и главен изпълнителен директор Александър Бомпар пред радио Franceinfo.

    Бомпар, който подобно на други шефове в сектора на търговията на дребно трябва да се срещне с министъра на финансите Бруно льо Мер, за да обсъдят проблемите с разходите за живот, каза, че ще поиска от министъра „едногодишен мораториум върху прилагането на закона на Дескрозай“, който ограничава промоциите върху продуктите за красота, хигиена и грижа.

    Законът, приет през март 2023 г. и влиза в сила през март 2024 г., ограничава размера на промоциите, които търговецът може да предложи на продукти за красота, хигиена и грижа, до 34%. В момента Carrefour може свободно да продава прах за пране с 60% отстъпка, каза Бомпар, цитиран от „Ройтерс“.

    Отделно Льо Мер, който през март осигури ангажименти от 75 ключови производители на храни за намаляване на цените на стотици продукти, обеща да засили натиска върху търговците на дребно и производителите да ускорят намаляването на цените. От 75-те най-големи хранителни компании, на които правителството нареди да намалят цените, само около 40 са се съгласили да го направят.

    Льо Мер каза, че ще ги помоли да разширят гамата от продукти, за които търговците на дребно и производителите могат да положат усилия за цените. Той също така иска повече производители да си сътрудничат. „Днес има 35. Мисля, че можем да имаме още производители, които да се присъединят към нас в тази борба срещу високите разходи за живот“.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 минути
    Nvidia отчете рекордни приходи
    Акциите на компанията отбелязват 200% ръст спрямо година по-рано
    преди 2 часа
    ЕК разследва TikTok за алгоритми, водещи до пристрастяване
    Китайската социална мрежа има над 1 млрд. потребители
    преди 5 часа
    Sameday България планира да инвестира над 17 млн. лева през 2024 г.
    През 2023 г., Sameday отчита 2,6 млн. доставени пратки, с 38% от тях получени чрез автоматизирани шкафчета за доставка извън дома
    преди 6 часа
    Capital One придобива Discover
    Сделката на стойност $35,3 млрд. ще обедини двете най-големи компании за кредитни карти в САЩ
    преди 7 часа
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас с ръст от 28% за година
    Най-големите вложения в страната за януари - декември 2023 са от Швейцария, Австрия и Белгия
    преди 8 часа