събота, 24 февруари 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    639 прочитания

    ЕК започна разследване срещу китайските субсидии за електромобили

    Според Брюксел рязкото увеличение на евтиния внос на електрически коли от Китай представлява икономическа заплаха за производство на електромобили в ЕС
    05 октомври 2023, 13:16 a+ a- a

    Европейската комисия официално започна антисубсидийно разследване на вноса на електрически превозни средства, задвижвани с акумулаторна батерия (BEV), от Китай.

    Разследването първо ще определи дали веригите за създаване на стойност на BEV в Китай се ползват от незаконно субсидиране и дали това субсидиране причинява или има опасност да причини икономическа вреда на производителите на BEV в ЕС. Ако и двете се потвърдят, в хода на разследването ще бъдат проучени вероятните последици и въздействие на мерките върху вносителите, ползвателите и потребителите на електрически превозни средства, задвижвани с акумулаторна батерия, в ЕС. Въз основа на констатациите от разследването Комисията ще установи дали е в интерес на ЕС да отстрани последиците от установените нелоялни търговски практики чрез налагане на антисубсидийни мита върху вноса на електрически превозни средства, задвижвани с акумулаторна батерия, от Китай.

    Разследването, обявено от председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен на 13 септември в речта за състоянието на Европейския съюз (SOTEU), ще се придържа към стриктни правни процедури в съответствие с правилата на ЕС и СТО, което ще даде възможност на всички засегнати страни, включително китайското правителство и дружества/износители, да представят своите коментари, доказателства и аргументи.

    Председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен по този повод заяви следното: „Секторът на електрическите превозни средства разполага с огромен потенциал за бъдещата конкурентоспособност и водеща позиция на Европа в областта на екологизацията на промишлеността. Производителите на автомобили и свързаните с тях сектори в ЕС вече инвестират и въвеждат иновации с цел да се разгърне напълно този потенциал. Всеки път, когато открием доказателства за това, че усилията им биват спъвани от нарушения на пазара и нелоялна конкуренция, ще действаме решително. И ще правим това при пълно зачитане на нашите европейски и международни задължения, тъй като Европа спазва правилата, в пределите на своите граници и в световен мащаб. Това антисубсидийно разследване ще бъде задълбочено, справедливо и основано на факти.“

    Комисията започна това разследване по своя инициатива, след като събра достатъчно доказателства за това, че неотдавнашното рязко увеличение на евтиния и субсидиран внос на електрически превозни средства от Китай в ЕС представлява икономическа заплаха за отрасъла за производство на електрически автомобили в ЕС. При все че не е постъпила официална жалба от промишлеността на ЕС с цел започване на процедура, съгласно антисубсидийните правила на ЕС от промишлеността на ЕС се изисква да сътрудничи на служебното разследване.

    В съответствие с правните изисквания на правилата на ЕС и СТО, преди публикуването на известието за започване на процедурата бяха проведени предварителни консултации с китайското правителство.

    Разследването ще приключи в рамките на максимум 13 месеца от започването му. Ако има правно основание за това, до 9 месеца след започването на разследването могат да бъдат наложени временни антисубсидийни мита, като окончателни мерки се предвижда да бъдат наложени до 4 месеца по-късно или в срок от 13 месеца от започването на разследването.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Nvidia стана 4-тата най-голяма компания в света
    Пазарната капитализация на производителя на чипове достигна $1,96 трилиона
    преди 1 ден
    ЕС прие 13-и пакет от санкции срещу Русия
    За първи път се налагат санкции на китайски фирми, които помагат на Кремъл
    преди 1 ден
    преди 1 ден
    Над 120 BILLA магазина ще имат каси на самообслужване до края на 2024
    Веригата започва да въвежда в обектите си хибридния модел на плащане още през 2020
    преди 1 ден
    МОН: Над 156 хиляди ученици се обучават в професионални паралелки
    Националната търговско-банкова гимназия е училището с най-много учебни предприятия в света
    преди 1 ден
    преди 1 ден
    Colliers: Хибридният модел на работа ще се запази и тази година
    Развитието на споделени работни места вероятно ще се ускори през 2024, сочи доклад на компанията