Ако хората не вярват на AI, е по-малко вероятно да го използват, което води до намалени ползи и по-малко растеж и иновации
Снимка: Economy.bg
Британският надзорен орган за защита на данните предупреди компаниите да се съобразяват с правата на поверителност на хората, когато използват изкуствен интелект (AI/ИИ), или ще бъдат изправени не само под глоби, но и загуба на доверието на обществото в технологията.
Комисарят по информацията на страната Джон Едуардс заяви, че компаниите трябва да защитават личната информация на своите клиенти при всички обстоятелства, когато използват AI.
„Не можете да очаквате да използвате AI във вашите продукти или услуги, без да обмислите поверителността, защитата на данните и как ще защитите правата на хората“, каза Едуардс, цитиран от „Ройтерс“. „Нашето послание към тези организации е ясно – неспазването на защитата на данните няма да бъде печелившо“, каза той, добавяйки, че ще бъдат наложени глоби, пропорционални на всички неправомерно придобити печалби, получени чрез неспазване на правилата.
Рисковете около бързо развиващия се AI са все по-висок приоритет за политиците по целия свят, откакто подкрепеният от Microsoft Open AI пусна ChatGPT за обществеността миналата година, коментира агенцията.
Великобритания беше домакин на първата в света среща на върха за безопасността на изкуствения интелект през ноември и въпреки че имаше широк консенсус относно необходимостта от регулиране на ИИ, глобалният план за надзор на технологията все още е далеч.
Едуардс предупреди фирмите, използващи AI, да действат внимателно при използването на технологията или ще отблъснат обществеността.
„Ако хората не вярват на AI, тогава е по-малко вероятно да го използват, което води до намалени ползи и по-малко растеж или иновации в обществото като цяло“, каза той.