Снимка: Tesla
Клиентите на General Motors получиха достъп до мрежата от Superchargers на Tesla, присъединявайки се към Ford Motor Co и Rivian, тъй като производителите на електромобили (EV) се стремят да ограничат безпокойството относно зареждането, пише Quartz.
Собствениците на електрически превозни средства на GM получават достъп до 17 800 Tesla Supercharger благодарение на нов адаптер, съобщи автомобилният производител от Детройт. Въпреки това, GM не спомена за доставка на безплатни адаптери на съществуващи клиенти, стъпка, която Ford и Rivian предприеха, когато за първи път предоставиха достъп на потребителите.
Адаптерите ще отворят повече от 231 800 обществени Level 2 и DC бързи зарядни устройства в Северна Америка за потребителите на GM. Клиентите в САЩ ще са първите, които ще могат да закупят адаптерите за $225, а канадските купувачи ще могат да ги получат по-късно тази есен.
Адаптерите вероятно ще помогнат на GM да обуздае безпокойството на някои потребители за пробег или страха, че EV ще се изтощи без лесен достъп до станция за зареждане. Около половината от възрастните в САЩ посочват притесненията относно пробега като причина да избягват закупуването на EV, според проучване от юни.
„Продължаващите усилия на GM да помогне за ускоряване разширяването на публичната инфраструктура за зареждане е неразделна част от нашия ангажимент към изцяло електрическо бъдеще“, каза Уейд Шефър, вицепрезидент на GM Energy, в изявление. „Разрешаването на достъп до още повече обществено достъпни бързи зарядни устройства представлява още един начин, по който GM се фокусира върху по-нататъшното подобряване на клиентското изживяване и превръщането на прехода към електричество в по-безпроблемен.“
Въпреки осигуряването на сделки за предоставяне на достъп до зареждане на почти всеки голям производител на автомобили, опериращ в САЩ, разгръщането на плановете на Tesla е бавно.
GM, който е един от първите автомобилни производители, които възприеха системата за зареждане на Tesla в Северна Америка, очакваше да завърши съвместимостта на своя софтуер с този на Tesla през пролетта, преди това да бъде отложено за есента. А някои клиенти на Ford и Rivian все още нямат достъп до зарядните устройства на Tesla поради липса на адаптери. През август Tesla заяви в социалните медии, че е увеличила производството на необходимия хардуер до 8000 единици на седмица.
Ford каза на собствениците на Mustang Mach-E SUV и F-150 Lightning пикап, че адаптерите са забавени поради „продължаващи ограничения на доставките“, а Rivian каза, че „предизвикателната позиция на веригата за доставки“ е довела до недостиг, съобщи The New York Times късно миналия месец.
Отделът за зареждане на Tesla работи върху възстановяването от месеци, след като главният изпълнителен директор Илон Мъск реши внезапно да освободи хиляди работници, за да рационализира операциите. В тези съкращения беше включена и Ребека Тинучи, която ръководеше подразделението Supercharging и се опита да уволни по-малко работници, отколкото искаше Мъск. В замяна той уволни почти целия ѝ екип от 500 души като „пример“, съобщи Electrek.
И въпреки че някои от този екип по-късно бяха наети отново, прогресът при добавяне на нови зарядни устройства е бавен. The Wall Street Journal, цитирайки данни на EVAdoption, съобщава, че броят на новите портове за Supercharger, отворени от май до август, е намалял с 28% на годишна база. За първите 8 месеца на годината броят на новите пристанища е намалял с 11% спрямо година по-рано.
„Само да повторя: Tesla ще похарчи доста над $500 [милиона] за разширяване на нашата мрежа от Supercharger, за да създаде хиляди НОВИ зарядни устройства тази година“, написа Мъск в публикация в X, социалната мрежа, която той притежава, през май, когато партньорите на Tesla останаха зашеметени и объркани от внезапните съкращения.