вторник, 21 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    675 прочитания

    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол

    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант
    02 декември 2024, 15:13 a+ a- a

    Снимка: Google

    Канадският орган за защита на конкуренцията обвини Google, че злоупотребява с инструментите си за покупка и продажба на онлайн реклама, за да създаде монопол, и подаде жалба, която иска да принуди компанията да продаде две от основните си рекламни технологични услуги, съобщи Тhe New York Times.

    Случаят засяга сърцето на бизнеса на Google и силно наподобява продължаващото антитръстово дело в САЩ срещу гиганта от Силиконовата долина.

    И двата случая идват на фона на четири други съдебни дела, заведени в САЩ срещу Google от 2020 г. насам и други усилия на длъжностни лица по целия свят да овладеят властта, която големите технологични компании като Google, Amazon и Apple държат върху информацията и онлайн търговията.

    Канада също се опитва да използва нови закони, за да ограничи вредите, причинени от социалните медии, и да изиска от технологичните компании да компенсират традиционните новинарски организации.

    В изявление канадското Бюро за конкурентна политика, правоприлагаща агенция, обвини Google, че е използвала позицията си на най-големия доставчик на софтуер за закупуване и продажба на реклами, своя пазар за рекламни търгове и услугите си за показване на рекламите, за да доминира незаконно сектора.

    Според бюрото поведението на компанията гарантира, че Google, собственост на Alphabet, „ще запази и укрепи своята пазарна мощ“, добавяйки, че „заключва участниците на пазара да използват собствените ѝ инструменти за рекламни технологии, не позволява на конкурентите да могат да се конкурират въз основа на заслугите на тяхното предлагане.”

    Освен че иска от Трибунала за конкуренция на Канада, квазисъдебен орган, да принуди Google да продаде две от услугите си за рекламни технологии, бюрото ще поиска да глоби компанията с цели 3% от световните ѝ приходи, които възлизат на повече от $305 млрд. миналата година. (Рекламните технически услуги на Google генерират около $31 млрд. приходи миналата година в световен мащаб.)

    Иска се също така трибуналът да разпореди на Google да не участва в антиконкурентно поведение и практики.

    Както в случая, когато Министерството на правосъдието на САЩ заведе своето дело през 2023 г., Google отхвърли обвиненията на канадското бюро.

    Делото „игнорира интензивната конкуренция, при която купувачите и продавачите на реклами имат голям избор и ние очакваме с нетърпение да представим нашия случай в съда“, каза Дан Тейлър, вицепрезидент на глобалните реклами за Google, в изявление.

    Google притежава четири от най-големите онлайн рекламни технологични услуги в Канада и контролира 40% до 90% от техния пазар, казаха от бюрото. Те участват в около 200 милиарда онлайн продажби на реклами всяка година в страната, казаха от бюрото. Google създаде много от тези услуги, като купи други компании, които са ги разработили.

    „Почти пълният контрол на Google върху стека от рекламни технологии е проектиран“, се казва в изявление на бюрото, използвайки индустриалния термин за услугите на Google. „Чрез поредица от свързани и взаимозависими действия Google, според нас, е обединил незаконно различните си рекламни технологични продукти.“

    Като пример се казва, че рекламодателите, които искат да наддават за рекламни пространства в системата за онлайн търг на Google, която свързва рекламодатели с издатели, трябва също да закупят тези реклами чрез автоматизирания търг на Google. От другата страна на трансакциите, бюрото каза, че е установило, че Google „диктува условията“, при които издателите, които желаят да изброят рекламни възможности в системата за търгове на Google, могат да използват инструменти за рекламни технологии от други компании.

    Google понякога умишлено губи пари от рекламни услуги, за да подкопае конкурентите, обвини бюрото.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 28 минути
    myPOS разширява екипа си със 130 нови служители в България
    Финтех платформата придобива френска компания за касов софруер
    преди 4 часа
    Над 18 000 гръцки компании работят в България
    Гръцките инвестиции у нас надхвърлят 3,5 млрд. евро
    преди 20 часа
    Министерството на финансите пласира нов дълг от 300 млн. лева
    Заемът е под формата на 3-годишни държавни ценни книжа
    преди 1 ден
    Eleven Ventures с инвестиция от 650 хил. евро в чешки стартъп
    Мисията на OUTFINDO е да промени начина, по който пазаруваме онлайн
    преди 1 ден
    Китай отчете 5% икономически ръст за 2024 г.
    Страната изпълни прогнозата, която си беше поставила
    17 януари 2025, 16:21
    Ето колко фирми фалираха у нас за година
    Вижте и в кой сектор са най-много те