вторник, 07 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    13876 прочитания

    Тол системата у нас ще струва 200 милиона лева

    Нормативната уредба редвижда по-сериозен контрол и по-големи санкции за нарушителите
    17 август 2016, 14:00 a+ a- a

    До 20 декември 2016 се удължава срокът на работната група за изготвяне на необходимите законодателни промени и на подзаконовата нормативна уредба за функционирането на системата за комплексно обслужване при електронно събиране на пътни такси (тол система). Удължаването на срока се налага, тъй като работата на работната група е в пряка зависимост от приключването на други процедури по въвеждане на тол системата. Това съобщиха от пресслужбата на Министерски съвет след редовното заседание на кабинета.

    До август тази година са продадени 4,5 млн. броя винетни стикери, което е със 150 хиляди повече в сравнение със същия период на миналата година. Очаква се нов ръст на продажбите отново през септември и декември заради почивните дни и празниците. Статистиката сочи, че има увеличение на броя на безплатните винетки за инвалиди – 210 хиляди коли се движат по пътищата с такива стикери. Стойността им е 20 млн. лв.

    Въвеждането на смесената система за електронна винетка и тол-такса изисква промени в Закона за движение по пътищата, обясни министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова след заседанието на Министерски съвет. Изграждането ѝ ще струва около 200 милиона лева,които ще за сметка на изпълнителя. След като системата заработи, държавата ще връща на изпълнителя тези средства разсрочено, обясни още Павлова.

    След изграждането на новата система, контролът ще се затегне значително. Моторното превозно средство ще се следи по номера – къде се движи, от къде минава и дали има платена такса, обясни още тя. Ще има мобилни екипи на Министерството на вътрешните работи и на Агенция „Пътна инфраструктура“, които ще могат да глобят водача на място, ако е в нарушение.

    Това ще направи събираемостта на глобите по-добра, ако има нарушение, защото сега не можем да следим толкова стриктно дали винетката е стабилно залепена на стъклото или не, заяви Павлова.

    Според нея аргумент в посока необходимостта от промяна в системата е и резултатът от направените целенасочени проверки на транзитния трафик. Те са установили, че българските граждани съвестно си купуват и си залепят винетките според изискванията на закона. За сметка на това преминаващите транзитно гастарбайтери не залепят винетките на стъклата на автомобилите. В повечето случаи те си закупуват винетка, но не я залепват на стъклото или я залепват с фолио, така че да бъде местена от кола на кола. При направената проверка на АМ „Тракия“ в рамките на няколко дни са засечени 500 нарушения.

    Готвените промени в законодателството ще въведат по-строги санкции и глоби за нарушителите. Предвижда се да има възможност докато не се плати глобата от водач на транзитно преминаващ автомобил, той да не може излезе от страната, защото в противен случай глобите стават несъбираеми.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Първата за България и региона водородна зарядна станция вече e в експлоатация
    Тя може да зарежда при двете стандартни налягания за компресиран водород
    преди 3 часа
    Ето каква част от българите са доволни от работата и заплатата си
    Близо 40% от сънародниците ни виждат в изкуствения интелект повече проблеми, отколкто възможности, сочи ново проучване
    преди 5 часа
    преди 9 часа
    Бюджетът на плюс от 600 млн. лв. през април
    Принос за това има вноската на БНБ
    преди 10 часа
    Google съкрати 200 души
    Компанията измества основните си длъжности зад граница
    преди 11 часа
    Очаква се България да се присъедини към ОИСР до края на 2025 г.
    Общо 31 доклада на комитетите на ОИСР по отношение на България са приети, остават още 26