Всичко за българския туризъм вече може да бъде намерено на едно място – в интерактивната платформа iLove Bulgaria, съобщиха от Министерството на туризма. Новата платформа обединява всички елементи на туристическия сектор на едно място - туристически обекти, места за настаняване, заведения за хранене и всички съпътстващи услуги.
Към платформата има разработено и мобилно приложение, което туристите ще могат да изтеглят безплатно на своите смартфони и да използват у нас. В приложението са включени и 100-те национални туристически обекта.
Пилотно продуктът бе пуснат в две регионални негови версии – за Добрич и за Варна. Вече и двете са част от националната платфомра, като предстои и множество други общини да бъдат включени. Договорено е това да бъде безплатно за тях, стана ясно по време на събитието, на което бе представен новият проект.
Компанията, която е разработила продукта е Horizon Software Solutions. Тя вече има заявки за изграждане на подобни платформи и за други държави, но България е първата, в която тя ще действа с толкова много компоненти. В момента Horizon Software Solutions разработват I Love France, I Love Monaco, I Love Australia, а плановете са през следващата година броят на държавите, използващи тази платформа да достигне 50.
Източник: Министерство на туризма
В договора между фирмата и Министерството на туризма е включено както пускането на платформата на национално ниво, така и маркетинговото му обслужване и възможността за безплатно включване на общините към него.
„От днес (14 декември) започва поставянето и на специални табели на всеки от обектите, които ще могат да бъдат сканирани през мобилните телефони на туристите и по този начин да научават повече информация за тях“, обясни министърът на туризма Николина Ангелкова.
Всяка табела има QR код, който може да се сканира с мобилно устройство. Така туристът получава информация за обекта, който е посетил, но паралелно с това печели бонус точки, срещу които получава и поощрителни награди. В световен мащаб опита показва, че това мотивира много повече хората да пътуват и проворкира по-голям интерес в по-малките, обясниха от фирмата-разработчик на платформата.
В момента платформата, така и информацията за всеки от обектите ще е достъпна на 12 езика. Има опция информацията за обектите да бъде предоставяна на неограничен брой езици – в дългосрочен план.
Всеки потребител, който изтегли приложението, ще бъде регистриран в системата. Така министерството ще разполага с точна информация туристите от кои важни за нас туристически пазари, какво търсят и кои обекти посещават. Това ще направи планирането на маркетингови дейности и таргетирани кампании по националност, пол, възраст и др. много по-лесно за Министерсвото на туризма.
Какви нови професии ще се появяват в бъдеще и ще се променят ли моделите на работа, дискутират Футурологът д-р Мариана Тодорова и Председателят на УС на БАСКОМ Доброслав Димитров