Инвестицията ще се реализира в рамките на следващите 3 години
Google ще инвестира €150 млн. в европейски медии и стартъпи, фокусирани върху журналистиката в рамките на следващите 3 години, съобщи BBC. Една от основните цели на тези средства е да помогнат на издателите да печелят повече пари от собственото си съдържание в интернет.
Сред медиите, подкрепящи този проект са The Financial Times, Тhe Guardian, испанският El Pais и германският Die Zeit.
Няколко медийни групи, които се отнасят критично към Google, не са включени в проекта.
От списъка с основатели липсват медиите, притежание на американската Nеws Corp. на Рупърт Мърдок и базираната в Берлин група Axel Springer. Въпреки това от технологичния гигант заявиха, че и те могат да се присъединят, ако имат желание.
От Google също така са поели ангажимент да работят с европейските медии по отношение увеличаването на приходите от реклами, приложения, paywalls (система, която предотвратява потребителят да вижда съдържанието на дадена уеб страница, освен ако няма платен абонамент) и аналитична информация; да поддържат специалисти в Париж, Хамбург и Лондон, които да обучават журналистите на дигитални умения; и да финансират изследвания в сферата на това как хората потребяват новини и да намират нови начини за финансиране на информацията.