понеделник, 06 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    12832 прочитания

    Плодовите бири - хитът на сезона

    Техният пазарен дял вече достига 5%, казват големите пивовари у нас
    25 юли 2012, 15:20 a+ a- a

    Плодовите бири са предпочитани и от любителите на традиционната бира

    Коя е любима ви напитка за плажа и за парти? От тази година най-вероятно това са плодовите бири, т.нар. бирени миксове, които почти всички големи пивовари у нас пуснаха на пазара от началото на лятото. Само за няколко месеца те се превърнаха в истински хит и горещините много спомогнаха за това. Става дума за бирите с вкус на лимон, грейпфрут, портокал, грозде. В западните страни те се наричат още радлер. 

    Какво е различното?
    Плодовите бири всъщност се правят по същата технология, както и традиционната бира. Разликата е в това, че обикновено съдържат 40% бира и 60% плодов сок. Алкохолът в тях е около 2%. Разбира се, за различните марки  съотношението бира-плодов сок-алкохол е различно. 

    Проучване на GFK, поръчано от Carlsberg България, сочи, че нискоалкохолното питие се харесва на 85% от хората. Групата на консуматорите на плодови бири е доста широка поради факта, че те се харесват особено много и на жените, които традиционно не са любители  на бирата. 

    “Бирените миксове и радлер бирите са предпочитаните напитки от хора, които са отворени към нови, различни вкусове и търсят свежест. Те не са традиционните бирени консуматори, а по-скоро принадлежат към категорията на безалкохолните и коктейлните напитки”, коментира  пред Economy.bg  маркетинг мениджърът на „Загорка” Румен Колев.

    Мъжете, които традиционно предпочитат бирата обаче също вече се присъединяват към почитателите на плодовите бири. „Обратната връзка с консуматорите ни дава основание да смятаме, че бирените миксове се пият и от почитателите и на „класическата” бира, което може само да ни радва”, каза за Economy.bg  генералният директор на „Каменица” АД  Драган Радивоевич. Причината за това е в самия вкус на тази бира, която според проучването на GFK се възприема от консуматорите като съвсем нова напитка,  доближаваща се повече до коктейл, отколкото до бира. Много от тях предпочитат да я пият на плажа или по време на парти. „Бирените миксове се възприемат изключително добре от младите потребители на възраст между 18 и 35 години”, казват от Carlsberg България.

    Пазарен дял
    Големите пивовари у нас са оптимисти за плодовите бири. Те смятат, че потреблението ще се увеличава и дори предвиждат пазарният дял на бирените миксове у нас да достигне 10%. В момента по данни на пивоварите те заемат около 5% от пазара на пиво в България. 

    „Ариана Радлер” бележи 67.6 % пазарен дял по обем продажби (данни на AC Nielsen за първата половина на 2012) сред останалите радлер бири на пазара”, казва Румен Колев. Той отбелязва, че Zagorka Fusion  също се радва на голям интерес, особено сред дамите. Генералният директор на „Каменица” АД е убеден, че нискоалкохолните бири са допринесли за увеличаването на пазарния дял на цялата компания. „По данни на AC Nielsen за  юни 2012  пазарният дял на компанията е 33.1%., което е с 3.1 процентни пункта повече в сравнение със същия период на миналата година”, казва Радивоевич. Той припомня, че за тази година компанията е направила инвестиции в размер на  близо 19 млн. лв., с което общата им стойност, заедно с реализираните за изминалите 4 години вложения, ще възлезе на около 87 млн. лв.

    Каква бира предпочитате?

    Как е по света?
    „През 2011 биреният микс се превърна в истински хит в Събрия, а в Хърватия завоюва над 10% от бирения пазар. В България за първите шест месеца на годината се увеличи предлагането на категорията, достигащо 64% нумерична дистрибуция за цялата страна, според данни на „Нилсън България”, казват от Carlsberg България.  В страните от Западна Европа бирените миксове са предпочитани особено много в Германия, Австрия, Унгария, Хърватия, Словакия и Чехия. Там се предлагат бири с вкус не само на различни видове плодове, но и с дъх на билки. Пазарният им дял достига 10%, което дава основание на нашите пивовари да вярват, че настъпва ерата на плодовите бири и в България.

    Дали това е така, решихме да проверим като проведохме анкета сред случайни граждани и ги попитаме какви бири предпочитат и дали следват модата на плодовия вкус или по-скоро са привърженици на традиционното пиво. 

    МНЕНИЯ НА КОМПАНИИ:

    Carlsberg България

    Carlsberg България пусна първия бирен микс с дъх на мента
    За летния сезон Carlsberg България пусна на пазара няколко нови продукта под различни свои марки. В юбилейната за Шуменско 130-та година марката зарадва своите почитатели с нова лятна напитка, съдържаща 60% плодов сок и 40% бира – „Шуменско Туист”. Комбинацията от плодов сок и бира е с нискоалкохолно съдържание 2% и е отлична за освежаване в горещите летни дни. На пазара вече се предлагат 3 вкуса „Туист”: с лимон, с горчив портокал, с розов грейпфрут. Под марката „Туборг” Carlsberg България пусна и първия бирен микс у нас, който съчетава в себе си няколко вкуса: цитрусова свежест и дъх на мента. Това е първият премиален бирен бранд, който излиза с продукт в категорията на бирените миксове.

     

    Румен Колев, 
    маркетинг мениджър „Загорка” АД

    Пазарът и консуматорската аудитория са готови за този тип продукти
    Лансирането на такъв тип напитки на пазара е напълно логично, защото наблюдаваме развитието на тази тенденция в Европа от 2-3 години насам, така че моментът за България категорично настъпи. Този летен сезон ще има все повече предложения на бирени миксове, което предопределя растеж на категорията на бирените напитки и дава възможност на българския консуматор да разшири своя избор. Продуктите, които представихме този летен сезон – Zagorka Fusion и „Ариана Радлер”,  потвърждават това твърдение, тъй като отчитат високи продажби и са сред първите в категорията. Така че смятам, че пазарът и консуматорската аудитория са готови за този тип продукти, а нагласата е положителна.

     

    Драган Радивоевич,
    генерален директор “Каменица” АД

    „Каменица Фреш Лимон” е първата, лансирана на пазара българска плодова бира  
    В сегмента на нискоалкохолните плодови бири „Каменица” АД предлага на пазара „Каменица Фреш Лимон” и „Каменица Фреш Грейпфрут”. „Каменица Фреш Лимон” беше пусната през лятото на 2011 и с това компанията е първата, лансирала на пазара българска нискоалкохолна плодова бира.  Продуктът беше приет изключително добре от потребителите. Това ни даде основание да продължим с политиката си на иновации. Така от май тази година на пазара е новото ни предложение „Каменица Фреш Грейпфрут” – също комбинация от бира и плодов сок. По този начин компанията разшири семейството на „Каменица Фреш” и портфолиото си и успоредно с това беше създадена нова за пазара продуктова категория.

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    02 май 2024, 16:21
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    02 май 2024, 13:44
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    02 май 2024, 11:25
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    02 май 2024, 09:49
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    02 май 2024, 08:03
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19