четвъртък, 02 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7700 прочитания

    Десет тенденции в работната среда през 2015

    Изграждането на добър имидж като работодател става ключов приоритет
    11 декември 2014, 16:20 a+ a- a

    Новите реалности в работната среда изправят компаниите пред сериозни предизвикателства, но заедно с това отварят врати и към много нови възможности.  Липсата на квалифицирани кадри и автоматизацията на труда са само част от набиращите скорост тенденции. Дан Шоубел,  основател на консултантската компания  Millennial Branding и автор на няколко бестселъра, сред които „Аз 2.0: Четири стъпки за да изградите вашето бъдеще“, изброява в статия за сп. Forbes какви ще бъдат водещите тенденции в начина на работа през 2015. Вижте неговата прогноза:

    1. Компаниите ще започнат да наемат на стаж представители на поколението Z (родени между 1994 и 2010).  Вече ставаме свидетели как ИТ компании присъединяват към екипа си и обучават ученици в горните курсове и тази тенденция ще се засили през следващата година. Поколението Z ще е във фокуса на HR професионалистите за подбор на хора на стажантски позиции.

    2. Повече представители на поколението Y ще заемат лидерски роли. За пръв път поколението Y ще съставлява най-голяма част от работната сила.  Съвместно проучване на Millennial Branding и Elance oDesk показва, че 27% от представителите на това поколение вече са мениджъри, 5% са във висшия мениджмънт и 2% - изпълнителни директори.  Според проучване на CareerBuilder 38% от работната сила вече се управлява от  представители на поколението Y и това понякога поражда напрежение при взаимоотношенията с по-възрастни служители. 

    3. Честността се превръща в най-уважаваното лидерско качество. За лидерите вече не е достатъчно да бъдат добри, образовани и вдъхновяващи, те трябва да печелят доверие чрез честността си. Според проучване на Millennial Branding  52% от представителите на поколенията Y и Z посочват честността като най-важното качество, за да бъдеш добър лидер. 

    4. Недостигът на умения продължава да се задълбочава. Това е най-сериозното предизвикателство за всеки един HR професионалист и то ще продължава за бъде на дневен ред и занапред. Компаниите ще трябва да работят все по-тясно с университетите, за да посрещнат недостига на квалифицирани кадри. 

    5. Задържането на таланти ще се превръща във все по-голямо предизвикателство за компаниите. Търсенето на работа няма да приключва с намирането й. Благодарение на новите технологии, хората ще бъдат непрекъснато в течение и отворени за нови професионални възможности. 

    6. Мобилният подбор на хора ще расте. Проучванията показват, че мнозинството от търсещите работа в момента използват смартфона, за да следят за нови работни места. Расте броят и на кандидатстващите за работа директно през мобилна версия.

    7. Изграждането на добър имидж като работодател става ключов приоритет. Компаниите ще използват все повече социалните мрежи и други медийни канали за увеличаване на своята разпознаваемост като работодател. Хората искат добра и интересна работа и компаниите, които влагат повече усилия в изграждането на бранд като работодател, ще бъдат по-предпочитани за работа. 

    8. Успешното планиране става водещ приоритет. Следващата година много от представителите на  т.нар. бейби бумър поколение предстои да се пенсионират, което налага необходимост от изготвяне на план за посрещане на тези реалности. Много от компаниите планират да задържат допълнително своите по-възрастни служители, за да предадат своите знания и умения на новопостъпващите млади таланти. 

    9. Жените ще имат все по-голямо влияние на пазара на труда. С увеличаването на дела на представителите на поколението Y на пазара на труда „ножицата“ в заплащането на мъже и жени ще се свива. Освен това ще расте и броят на жените на лидерски позиции с оглед на това, че все повече жени продължават образованието си, отлагат раждането на дете или се отказват да имат такова в името на кариерата.

    10. Кариерата на много хора няма да следва традиционния път.  Компаниите все повече ще търсят да наемат хора за временна работа или консултанти, спестявайки си много разходи и допълнителни придобивки. Все повече хора ще работят когато, откъдето и колкото пожелаят.  

      

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    преди 9 часа
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    преди 11 часа
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    преди 13 часа
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    преди 15 часа
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19