Това се отнася както за индустрията, така и за туризма, стана ясно по време на македоно-българските бизнес дни, които се провеждат в Щип и Кочани
България и Македония могат да развият индустриите си така, че да предлагат на трети пазари повече продукти с висока добавена стойност. Това стана ясно по време на македоно-българските бизнес дни, които се провеждат в градовете Щип и Кочани. Събитието е организирано от БТПП и Македоно-българската стопанска камара, а специален гост е вицепремиерът по икономическото развитие Даниела Бобева.
Основната цел на бизнес форума бе да се обсъдят възможностите за интегриране и допълване на двете икономики за разширяване на достъпа до трети пазари. По време на откриването стана ясно, че двете страни имат намерение за ускоряване изграждането на пътната инфраструктура между България и Македония и разкриването на нови ГКПП.
Македонският вицепремиер Зоран Ставрески подчерта, че се разчита много на развитието на пристанището във Варна, тъй като това би било от полза за увеличаване на конкурентоспособността на македонската икономика. Обсъдена бе и необходимостта от разкриване на редовна авиолиния София-Скопие.
Освен това двете държави могат да предлагат съвместен туристически продукт за посетители от Европа и Азия, които имат интерес към посещения на исторически забележителности и туристически атракции в повече от една държава.