петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3435 прочитания

    Близо две трети от чуждите туристи идват у нас с нискобюджетни полети

    Над половината от трафика на летище София през 2017 ще бъде реализиран от нискотарифни авиокомпании, прогнозират от авиопорта
    16 февруари 2017, 16:35 a+ a- a

    Нискотарифните полети имат голямо значение за развитието на българския туризъм, защото значителна част от посещенията на международни туристи у нас през 2016  – над 4.6 млн. души или 56% от всички посещения на чуждестранни туристи, са осъществени чрез подобни полети. Това съобщи служебният министър на туризма Стела Балтова по време на дискусията „Как нискотарифните авиокомпании променят туристическото предлагане и търсене“, организирана от Министерството на туризма в рамките на 34-тата Международна туристическа борса ВАКАНЦИЯ/СПА ЕКСПО.

    Тя акцентира още, че в най-общ план ефектът от навлизането на нискотарифните компании позволява на по-голям брой туристи да осъществят поне един брой пътуване. Постига се и по-висока удовлетвореност от туристическото пътуване, тъй като спестените пари от самолетен билет могат да се използват например за по-висок клас туристически услуги.

    От летище София прогнозираха, че над половината от трафика на авиопорта през 2017 ще изпозлват нискотарифни авиокомпании за пътуване.

    Според проучване на летището 80% от туристите преминали през Терминал 1 през зимата на 2016 са предпочели директните редовни линии на нискотарифните превозвачи, а само 20% са пътували с чартъри.

    Българите, които постоянно живеят в чужбина, са били 20% от всички туристи, дошли през зимата у нас, другите 80% са чужденци от Великобритания – 68%, Израел – 9%, Италия – 5%, останалите са от Германия, Франция, Холандия и Дания.

    През лятото на 2016 през Терминал 1 87% от всичкия поток туристи са използвали нискобюджетните превозвачи, а само 3% са летели с чартърни полети, останалите 10% са използвали други. 94% от българските туристи, летели през лятото на 2016 на Терминал 1, са посетили Италия (29%), Испания (22%), Великобритания (13%) и др.

    Димитър Попов, член на управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), коментира, че в условията на все по-широкото навлизане на нискотарифните компании в България е необходимо да разгледаме по-обстойно възможностите за уикенд туризъм, сити брейкс и едно ново понятие, появило се през този зимен сезон - "уикенд ски".

    Деница Милосавлиевич, маркетинг експерт бизнес развитие във „Фрапорт туин стар еърпорт мендижмънт“ АД, съобщи, че през лятото на 2016-а се отбелязва безпрецедентен ръст на полетите до двете ни морски летища Варна и Бургас.

    През 2016 на Летище Варна са обслужени повече от 1,6 милиона пътници, което ръст с 21% спрямо предходната година. Посетителите са предимно от Германия, Русия, Полша, Великобритания, Израел и др.

    На Летище Бургас над 2,8 милиона туристи са посрещнати през цялата 2016, което ръст от 22% на годишна база, като най-много чужденци има от Русия, Германия и Великобритания.

    От юли 2017 на Летище Варна „Уиз Еър“ ще открие новата си база, освен това "Райънеър" от октомври 2017 започва да изпълнява полети от Брюксел до Варна два пъти седмично. „Изиджет“ също започва да изпълнява полети от Германия до Варна от юни 2017.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 минути
    Проучване: 77% от компаниите у нас предлагат хибриден модел на работа
    С 10% са нараснали възнагражденията през 2023, за тази година ръстът е от 7%, сочи проучване на Mercer Marsh Benefits
    преди 33 минути
    Окончателно: Либерализацията на пазара на ток за бита беше отложена с 1 година
    НС прие на второ четене промени в Закона за енергетиката
    преди 2 часа
    Спад в броя на сделките с имоти у нас
    Средните цени на жилищата задържат нивата си през първото тримесечие на 2024, отчитат от Arco Real Estate
    преди 18 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 20 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия