петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2558 прочитания

    Xiaomi - китайският Apple?

    Xiaomi вече е третият най-голям производители на смартфони в света
    30 октомври 2014, 15:43 a+ a- a

    Само четири години след създаването си китайската компания Xiaomi успя да влезе в топ 3 на най-големите производители на смартфони в света.

    По данни на анализаторската компания Strategy Analytics Xiaomi е продала 18 млн. устройства през периода юли-септември, нареждайки се на трето място в света след Samsung и Apple. За сравнение продажбите през предходното тримесечие възлизаха на 5,2 млн. устройства.

    Как започва всичко и как компанията успя да постигне този главоломен ръст и успех? 

    Лей Джън основава Xiaomi през 2010 заедно с приятеля си Лин Бин, бивш инженер на Microsoft и Google, който понастоящем е президент на компанията. Xiaomi започва своята дейност като разработчик на MIUI – модифицирана версия на Android с подобен на iPhone интерфейс. През лятото на 2013 на пазара дебютира първият й смартфон - Mi-One, а малко по-късно се появяват и моделите Mi-One S, Hongmi, Mi-3 и др. Лей залага на ниски цени на продуктите и масирана онлайн стратегия. Първоначално продажбите стартират само онлайн, но в Китай MI-One вече се продава в обектите на всички местни оператори.

    С всяко изминало тримесечие компанията отчита все по-голям ръст на продажбите, подкрепен основно от пазара в Китай и поръчките по интернет, но амбициите са занапред да щурмува глобалния пазар.  Освен в Китай компанията вече предлага смартфони в Сингапур, Хонконг и Индия. Плановете за догодина са глобалните доставки да нараснат двойно. Компанията все още няма присъствие в САЩ и Европа, а това разкрива пред нея един още по-голям потенциал за бъдещ растеж. 

    Китайският Стив Джобс? 

    Често наричат Xiaomi китайският Apple, а нейния основател - китайският Стив Джобс. Лей признава, че Стив Джобс е неговият най-голям вдъхновител, но отказва да признае, че го имитира, особено що се касае до стила си на обличане и поведението си по време на презентациите на продуктите.  

    Ако Джобс беше живял в Китай, той нямаше да постигне същия успех, убеден е Лей Джън.  „Джобс е бил голям перфекционист, докато нашата култура предлага по-умерено отношение към нещата“, смята той.  

    Въпреки дискусиите относно приликите и разликите, едно е ясно – китайският предприемач създава не по-малък шум около себе си от легендарния ръководител на Apple приживе. А бързият успех на първия смартфон MI-One дойде в резултат на реклама „от уста на уста“, а не благодарение на ТВ или печатна реклама. Така от сочена за имитатор, днес компанията е лидер на пазара. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 35 минути
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години
    преди 1 час
    45 преподаватели от България, Словения и Сърбия станаха част от първата международна мрежа от STEAM начални учители
    Издателство „Клет България“ е водещ координатор по проекта, чиято задача е въвеждането на STEM/STEAM обучението от 1. до 4. клас
    преди 2 часа
    Проучване: 77% от компаниите у нас предлагат хибриден модел на работа
    С 10% са нараснали възнагражденията през 2023, за тази година ръстът е от 7%, сочи проучване на Mercer Marsh Benefits
    преди 2 часа
    Окончателно: Либерализацията на пазара на ток за бита беше отложена с 1 година
    НС прие на второ четене промени в Закона за енергетиката
    преди 3 часа
    Спад в броя на сделките с имоти у нас
    Средните цени на жилищата задържат нивата си през първото тримесечие на 2024, отчитат от Arco Real Estate