събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    11647 прочитания

    Как популярни бизнес лидери организират срещите си?

    Вижте интересни стратегии и подходи
    02 август 2016, 11:38 a+ a- a

    Зле организираните работни срещи костват милиарди на бизнеса по света. Добрата организация е от първостепенно значение както за ефективното използване на времето на бизнес лидерите, така и на служителите. За да са сигурни, че изразходват възможно най-ефективно един от най-ценните си ресурси – времето, изпълнителните директори следват различни стратегии. Business Insider разкрива подходите на популярни лидери от практиката. Вижте някои от тях:  

    1. За Бен Хоровиц, рисков предприемач и съосновател на фонда Andreessen Horowitz, срещите лице в лице са ключа към поддържане на ефективна комуникация в компанията. Това е най-добрият начин за получаване на идеи или критики от служителите към управлението. Според него по време на среща мениджърът трябва да говори максимум в 10% от времето, а в останалите 90% - служителят, а не обратното, както обикновено се случва в практиката. 

    2. Елън Мъск, CEO на Tesla, има славата на лидер с изключително високи стандарти и изисквания. Не е тайна, че е уволнявал хора заради неспазването на краен срок. Така че преди среща с него, хората трябва да са доста добре подготвени. По думите на анонимен служител на компанията в Quora, Мъск иска хората, които се срещат с него да са наясно отлично с темата и проблема и много добре подготвени да отговорят на евентуални въпроси.

    3. Шерил Сандберг, главен оперативен директор на Facebook не отива на среща без тефтер и конкретни теми за дискусия. В него записва дискусионните точки и план за действие. „Тя дискутира точка по точка и след като страницата е завършена, тя откъсва листа и преминава към следващия“, обяснява служител на компанията, цитиран в материал на Fortune. 

    4. Присъщо на философията на компанията и на нейните продукти, основателят на Apple Стив Джобс организирал срещите възможно най-опростено, с колкото е възможно по-малко хора. Случвало се е да установи, че някой е излишен, и да го помоли да напусне. 

    5. Противоположна на тактиката на Стив Джобс е философията на главния изпълнителен директор на Evernote Фил Ливин. Той има навика да кани на срещи хора, които нямат много общо с темата, но в които съзира потенциал за развитие, за да са наясно с различните аспекти на бизнеса. И очаква от тези хора не просто да слушат и научават нови неща, но и да вземат активно участие и задават въпроси.

    6. Главният изпълнителен директор на Yahoo Мариса Майер анализира подробно всяко едно споделено предложение. Всяка една стратегия и идея се проверява старателно и в дълбочина с помощта на серия от въпроси. 

    7. Главният изпълнителен директор на Google Лари Пейдж вярва, че нито едно важно решение не трябва да чака среща, за да бъде взето. Ако все пак то не може да бъде взето без такава среща, то тя трябва да се организира незабавно. 

    Свързани новини

    8. Главният изпълнителен директор на Nike Марк Паркър има навика да си рисува по време на среща. Паркър не влиза на среща без бележник Moleskine, в който по време на разговор често нахвърля скици и идеи за нови продукти. 

    9. Джеръми Стопелман, CEO на Yelp, всяка седмица провежда срещи лице в лице с директни подчинени. Твърди, че се чувства като психолог на компанията и обича да слуша за професионалните и лични проблеми на хората. 

    10. За главния изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос, за да е ефективна една среща, тя трябва да предизвика спор. Конфликтът е нещо, с което  са свикнали всички служители на компанията. Не е тайна, че Безос не е фен на единодушието и консенсуса. Според него лидерите не трябва да правят компромиси в името на социалното единство.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 14 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 14 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 15 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 17 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години