петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    14125 прочитания

    Какво очакват HR мениджърите от едно мотивационно писмо?

    Как се пише мотивационно писмо и за какво трябва да внимаваме?
    12 ноември 2015, 14:12 a+ a- a

    Освен CV, за да кандидатстваме за много позиции, е нужно да приложим и мотивационно писмо. То обикновено представлява кратък текст, в който изразяваме желанието си да работим в конкретната компания и защо считаме, че сме подходящи за позицията. 

    Мотивационното писмо може да бъде отделен файл, прикачен заедно с нашето CV към кандидатурата ни, или просто няколко изречения в имейла, с който кандидатстваме. 

    Неговата цел е да подчертае защо желаем да заемем дадена позиция, а не да преповтаря информацията от автобиографията. Важно е как ще го структурираме и какво ще включим в него, защото именно то може да се окаже ключът към желаната от нас работа.   

    Малина Чавдарова, мениджър „Човешки ресурси“, отдел „Бизнес партньори“ „Техническа дирекция и Обслужващи дейности“, Vivacom

    „Мотивационното писмо е важна част от първото впечатление, което кандидатът за работа оформя за себе си пред специалиста по подбор. Ето защо всеки достатъчно мотивиран да се срещне лично с представител на компанията, в която кандидатства за работа, трябва да подходи изключително отговорно към написването му“, казва Малина Чавдарова, мениджър „Човешки ресурси“, отдел „Бизнес партньори“, „Техническа дирекция и обслужващи дейности“, Vivacom.

    За разлика от CV-то, което съдържа ясно структурирана и стандартизирана информация, мотивационното писмо може да разкрие много за потенциала ни. 

    „Ние разчитаме много на знанията, уменията и таланта на колегите, за да градим своите конкурентни предимства. Именно затова основното, което търсим в един кандидат за работа, е потенциал за развитие. И ако автобиографията е източникът на „сухите” факти, то мотивационното писмо е точно мястото, където да открием  елементи на този потенциал“, посочва Деница Трифонова, старши бизнес партньор, Societe Generale Експресбанк.

    Защо не е добре да използваме готови шаблони?

    Използването на стандартно мотивационно писмо от Интернет не е добра идея. Само един поглед на специалист по подбор е достатъчен, за да го квалифицира като „шаблонно”.

    „Докато при CV-то е подходящо да се използва утвърден формат, в който да бъде написано, то това важи с обратен знак за мотивационното писмо. Изключително неприятно първо впечатление прави приложен готов шаблон на мотивационно писмо“, обяснява Малина Чавдарова, Vivacom

    Такова писмо по-скоро е знак за липса на интерес към позицията, след като не сме положили минимално минимално старание да напишем собствено. Нещо повече, по-добре е въобще да не изпратим мотивационно писмо, отколкото да ползваме „готово” взето от Интернет, съветват специалистите по човешки ресурси.

    Какво съдържа едно мотивационно писмо?

    Деница Трифонова, старши бизнес партньор, Societe Generale Експресбанк

    В писмото е добре да обясним с какво бихме били полезни на компанията, ако ни изберат за позицията, защо желаем тази работата и как тя се вписва в плана ни за кариерно развитие.

    Малина Чавдарова казва, че това, което очаква да прочете в едно мотивационно писмо, е ясно изразена мотивация за кандидатстване за конкретната позиция, в конкретната фирма, или отговори на следните три въпроса: 

    - Каква е причината да кандидатствам за тази позиция, в тази фирма?

    - Защо съм подходящия/та кандидат/ка за тази позиция? – тук посочете познанията, опита, образованието и т.н., които кореспондират с частта от обявата за работа, описваща изискванията към кандидата

    - Какво аз ще науча/развия в себе си, заемайки тази позиция?

    В едно мотивационно писмо очаквам да прочета факти, които да ме мотивират, за да поканя кандидата на интервю, да видя амбиция и целенасоченост, самоувереност и съвременно мислене“, посочва Деница Трифонова, Societe Generale Експресбанк. По нейните думи то трябва да бъде добре структурирано и написано специално за конкретната компания и позиция, както и според личния начин на изразяване на кандидата. Би било неуместно, ако има голямо разминаване между начина, по който е написано писмото, и начина, по който кандидатът говори по време на интервюто. 

    „Не забравяйте да го актуализирате. Лошо впечатление прави, когато  е приложено мотивационно писмо за съвсем друга позиция, или по-лошо - за съвсем различна компания. Не на последно място, мотивационното писмо не трябва да е анонимно. Винаги поставяйте имената си, както и телефон и/или e-mail за контакт“, съветва още Малина Чавдарова, Vivacom.   

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 минути
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 39 минути
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 3 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години
    преди 3 часа
    45 преподаватели от България, Словения и Сърбия станаха част от първата международна мрежа от STEAM начални учители
    Издателство „Клет България“ е водещ координатор по проекта, чиято задача е въвеждането на STEM/STEAM обучението от 1. до 4. клас
    преди 4 часа
    Проучване: 77% от компаниите у нас предлагат хибриден модел на работа
    С 10% са нараснали възнагражденията през 2023, за тази година ръстът е от 7%, сочи проучване на Mercer Marsh Benefits