Заемането на чужда позиция поне за един ден позволява натрупването на повече опит и подобрява работата в екип
Келси Майер, президент на рекламна агенция Influence & Co., споделя, че най-добрият начин за работа с колеги от различни отдели е чрез научаването на малки трикове за изпълняването на част от задълженията им. По този начин комуникацията между екипите става по-ефикасна, а възложените задачи са по-лесни за изпълнение, тъй като и двете страни са наясно с технологията на работа.
Според Майер лидерите трябва да виждат себе си като част от екипа и да работят заедно с подчинените си, вместо да възлагат задачи, от които нямат понятие и да очакват друг сам да намери решение на проблема.
Опознаването на различните професии ви прави по-съпричастни
Научаването на повече за различните роли в екипите или помагането поне малко с някои от задачите, позволява натрупване на опит за трудностите и препятствията, които трябва да бъдат преодолени. Подобни действия изправят всеки лидер пред трудните решения, които трябва да вземе екипът им.
„Разбирайки през какво преминават служителите и как се справят със задачите си, е изключително важно за всеки ръководител“, споделя Майер.
Ще опознаете клиентите си по-добре и ще ги видите в друга светлина
Няма по-добър начин да опознаете клиентите си от провеждането на диалог с тях. Изпълняването на роля, която ви дава директен контакт с клиента поне за един ден, може да ви помогне да изградите по-добра бизнес стратегия и да предложите отлично обслужване и по-добри продукти. Анкети и проучвания за качеството на продуктите и услугите ви няма да предоставят подобна важна информация. Освен това опознаването на бизнеса спомага за изграждането на по-добри и ангажиращи рекламни кампании.
„Заемането на позицията на друг член от екипа отвори очите ми за реалните процеси, които се случват в компанията, и ми позволи да видя какво може да бъде подобрено“, добавя още Майер.
Ще предоставите по-добра оценка и насоки на екипа си
Комуникацията с екипа ще е по-лесна, а насоките и плановете за подобряване на обслужването ще са по-точни и ясни.
„Когато член на екипа ни бе на почивка, аз реших да го заместя. При завръщането му успях да отправя по-точни и ясни насоки за това как можем да подобрим работата на отдела, а освен това успях да изтъкна нещата, в които се справя отлично и да поощря добрата работа“, споделя още ръководителят на Influence & Co.
Не изтъквайте колко добре сте се справили
Заемането на чужда позиция и приключването на работата по-бързо и по-адекватно е нормално за мениджър или директор. Келси Майер споделя, че коментари за това как ръководителят се е справил по-бързо и по-добре със задачата няма да помогнат на екипа. Вместо това Майер споделя, че създаването на списък с неща, които могат да бъдат подобрени и прилагането на нова стратегия би мотивирало екипа по-добре. Майер разкрива още, че подобни занятия могат да бъдат прилагани за по-доброто обучение на екипа. Организирането на съвместни проекти и предлагането на възможността на членове на екипа да изпълняват други задачи поне за един ден ще им помогне да работят по-ефективно с колегите си и ще им предостави възможността да планират по-добре сроковете за изпълнение.