Компания: Schneider Electric в гр. Пловдив
Награда в категория: Управление на промяната
Жури: Председател на комисията: Владислава Раднева, член на УС на БАУРЧР и членове: Нина Гевренова - директор „Човешки ресурси”, „Виваком” и Нина Михайлова ‐ директор „Човешки ресурси”, „Санофи‐Авентис България”
За проекта разказва: Марина Банчева, мениджър „Човешки ресурси” в завода на Schneider Electric в гр. Пловдив
Какво представлява проектът и кои са основните му цели?
От 2008 г. в завода се работи върху промяна на стратегическите приоритети на организацията в областта на ЧР. Стратегическият фокус върху клиента и удовлетворението му пряко кореспондира с работа по повишаване на ангажираността на служителите. Задача, която изисква въвличане на целия персонал, ясно изразени приоритети и роли, постоянен контрол и видими резултати, прозрачна и навременна комуникация, промяна на нагласите и манталитета на работниците.
За целта сформирахме работна група, включваща основно оператори, чиято задача е регулярно да идентифицира проблемите и въпросите с демотивиращ ефект върху работата на служителите и факторите, оказващи определящо въздействие върху ангажираността им. В резултат на този анализ дефинирахме планове за действие по различни проекти, в които работниците участват активно.
При старта на проекта си поставихме няколко цели:
> дефиниране на проблемните зони, върху които ръководството на завода трябва да работи фокусирано;
> стартиране на проекти за подобряване на работата в завода спрямо потребностите и очакванията на служителите;
> ангажиране на работниците в проектите за подобряване на условията на труд, работните процеси и средата;
> промяна на манталитета на работа и максимално използване потенциала на работниците;
> развиване на работодателската марка.
Какви резултати постигнахте и с какво проектът допринесе за компанията?
През 2009 г. в измерването на Hewitte постигнахме ниво на ангажираността 72% - това означава 25% ръст спрямо 2008 г. и номинация за най-добър работодател – 5-то място в групата на големите компании и единствено производствено предприятие в класацията.
През следващата 2010 г. измерването на Hewitte ни донесе най-високо ниво на ангажираността в България – 83% и 2-ро място в класацията „Най-добър работодател”.
Комуникацията значително се подобри – хората от групата се превърнаха в отворен комуникационен канал, по който мненията, въпросите и предложенията на останалите работници и служители бързо достигаха до ръководството и до мен и бързо получаваха своята адекватна обратна връзка и реакция. Това подобри значително взаимоотношенията в завода. Като цяло атмосферата в завода се промени. Ръководството стана по-видимо и достъпно за работниците, подобри се доверието в мениджмънта, намали се разликата между гледните точки на работниците и на ръководството по отношение на стратегията и постиженията на компанията.
Успяхме да въвлечем работниците в процесите на управление – възлагането на работа по проекти на работниците и включването им в дейности извън работното им ежедневие даде възможност да бъдат приобщени в процеса на вземане на решения.
Изградихме система за навременна информация за проблемите, които възникват в завода, и за трудностите, които срещат работниците по процесите. Непрекъснат контакт с най-сензитивната и най-критична група в организацията, която се превърна в обективен коректив за работата на ръководството.
Бюджет на проекта
Проектът няма отделен бюджет и разчита предимно на доброволното участие на екипа в мероприятията.
Вижте видео от награждаването на най-добрите HR проекти тук