сряда, 08 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    28574 прочитания

    Как протича интервю за работа в The Stars Group?

    Повече за процеса и как да се подготвим, разказва Филипа Велкова, Talent Acquisition Specialist в The Stars Group
    16 май 2018, 15:24 a+ a- a

    Филипа Велкова, Talent Acquisition Specialist в The Stars Group

    The Stars Group откри свой офис в България през август 2017, но вече има екип от около 80 специалисти - основно в сферата на обслужването на клиенти и предотвратяване на измами. Плановете на компанията за България са екипът тук да разшири обхвата си и в сферите на софтуерното програмиране и маркетинг.

    The Stars Group оперира в един от най-динамичните сектори – гейминг индустрията. В глобален мащаб има над 2000 служители и офиси във Великобритания, Малта, Коста Рика, САЩ, Канада, Индия.

    В момента тече процес на засилен растеж на екипа у нас. Филипа Велкова, Talent Acquisition Specialist в The Stars Group, разказва какво е важно да знаем за компанията и процеса по подбор, ако ни предстои интервю за работа и как да се представим успешно.  

    Филипа, колко и какъв тип специалисти работят при вас?
    Офисът ни в София е нов и е в процес на засилен рaстеж. Към настоящия момент при нас работят около 80 специалисти - основно в сферата на обслужването на клиенти и предотвратяване на измами, като целим да разширим обхвата си и в сферите на софтуерното програмиране и маркетинг. 

    Какви хора най-често търсите, за какви позиции?
    Фокусът на бизнеса ни в България е насочен към търсене на специалисти както в сферата на обслужването на клиенти, така и  към специалисти в IT индустрията и дигиталния маркетинг. Освен отличното владеене на английски като основен език за комуникация в компанията ни, хората, които идват при нас, трябва да бъдат готови да се срещнат с една динамична, бързопроменяща се и интернационална среда. С оглед на спецификата на продуктите, които предлагаме, предишният опит в покера, спорта и спортните залагания, се разглежда с предимство, но не са задължително изискване. 

    Име: The Stars Group
    Сектор: Гейминг
    В България е от: август 2017 г.
    Брой служители глобално: над 2000
    Брой служители в България: в момента около 80
    Офис в България: София, Полиграфия Бизнес център

    Как протича типично процесът по подбор? Какво да очакват кандидатите на едно интервю? Имате ли тестове и ако да - какви?
    Процесът по подбор при нас протича в няколко основни етапа. След първоначалното отсяване на база автобиография в повечето случаи на кандидатите се изпраща тест. Неговата цел е да определи основните умения, които се изискват за позицията, като те могат да бъдат езикови или технически. При успешно преминаване на тестовата част, следващата стъпка в процеса е телефонно интервю, което в най-честия случай се извършва от специалист от екипа ни по подбор. Целта на този разговор е кандидатът да придобие по-детайлна представа за позицията, работното време и условията, които компанията предлага. Като последна стъпка в процеса на подбор е интервю, което се провежда на живо или посредством използването на Skype for Business в случай, че мениджмънтът по конкретния проект не е базиран в България. Интервюто на живо се провежда от мениджър по проекта и представител на отдел „Човешки ресурси“, на което освен преценка на уменията по конкретната позиция се прави и „culture fit” интервю, с което се разглежда до каква степен кандидатът би се вписал спрямо ценностите и средата на компанията.    

    Колко интервюта провеждате и с кои мениджъри от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят?
    По време на процеса по подбор кандидатите със сигурност ще се срещнат с представител от екипа по подбор и потенциалния си пряк ръководител. Най-често интервютата са две – телефонно и лице в лице. Стараем се да предразположим кандидата, така че да може да покаже максимума от себе си. 

    Колко време продължава едно интервю? Целият процес по подбор?
    В зависимост от спецификата на позицията, първоначалното телефонно интервю може да протече между 20 и 50 мин. В най-общия случай интервюто на живо продължава около час, час и половина. Имайки предвид динамиката и конкуренцията на българския пазар, се стараем процесът по подбор да протича в рамките на 2-3 седмици за базовите entry-роли и до месец за старшите и ръководни позиции. 

    Какво бихте искали да видите в кандидатите по време на интервю? Какво би ви направило добро впечатление?
    Основното, което аз и моите колеги бихме искали да видим, е мотивацията. Мотивацията на кандидатите да станат част именно от нашата компания, да бъдат част от един постоянно променящ се и предизвикателен бизнес като гейминга. Тъй като офисът у нас тепърва се налага на пазара, за нас е важно хората, които се присъединяват, да подхождат с много енергия, ентусиазъм и идеи за стартирането и изграждането на нещо ново. Всяко начало крие своите рискове, но същевременно с това отваря поле и за много възможности и бъдещо развитие. Приятно впечатление прави, когато кандидатите са били потребители на нашите продукти – запалени покер играчи или любители на спортните залагания. 

    Какво би ви направило лошо впечатление на интервю?
    Първоначалната подготовка за интервю винаги е важна. Дори и даден кандидат да не бъде избран за позицията, когато виждаме, че той е отделил време за представянето си на интервюто, това оставя позитивно впечатление.  Лоша индикация е, когато един кандидат дойде на интервю, без дори да е проучил компанията и изискванията за позицията. 

    На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си?
    Въпросът за възнаграждението се дефинира на етап телефонно интервю с представител от нашия екип. Тази практика е по-скоро с цел да се ориентираме къде се намираме спрямо очакванията на пазара, но не е и не би било причина даден кандидат да бъде отхвърлен за позицията.  

    Имате ли стажантски програми? Ако да – кога стартират и какви са условията?
    Предлагаме стажантски програми в някои от другите си офис локации, а у нас сме в процес на осъществяване на партньорство с няколко университета в София с цел да предлагаме такива в бъдеще. Като цяло планираме стажантските ни програми да бъдат насочени основно към студенти, обучаващи се в сферата на дигиталния маркетинг и софтуерното програмиране. Условията ще бъдат съобразени със заетостта на студентите, предлагайки им максимална гъвкавост по отношение на смени и работно време.  

    За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
    Подобно на другите компании, които търсят сходни умения, за нас е предизвикателство да намираме хора с отлично владеене на английски и втори чужд език за позициите ни, свързани с обслужване на клиенти, както и за позициите ни за програмисти. Не е тайна, че нуждата от подобни кадри и конкуренцията за тях на българския пазар е висока.

    Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според вас?
    Компанията ни изключително много държи на баланса между професионален и личен живот. По желание служителите участват в различни комитети, които се организират вътрешно в компанията, свързани със социални излизания и събития, well-being и доброволчество. Пътуванията  с цел осъществяване на трейнинги, обучения и семинари са често срещана практика в компанията. Много от служителите, които понастоящем работят в българския ни офис, са преминавали първоначалните си обучения в офисите ни в Малта, Дъблин и Лондон. Визитите от колеги от други локации, от своя страна,  допринасят за изграждането на връзки между хора в компанията на интернационално ниво.  

    С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател?
    Стараем се да насърчаваме служителите си към поддържане на хобита и интереси извън работа, предлагайки им „personal interest allowance“ - бонус, с който покриваме определен процент от сумата, която колегите заплащат за курс или хоби извън работа. Предлагаме допълнително медицинско и дентално осигуряване, допълнителна сума за храна и транспорт на ежемесечна база, спортна програма, както и финансова подкрепа при раждане на дете на даден служител. Организираме два пъти годишно тийм билдинг партита за целия офис, покрити от фирмата, както и мини-събирания за хора от отделите екипи. Офисът ни е оборудван с Xbox и Playstation конзоли, две билярдни маси и обширна тераса с уникална гледка към източната част на града. В допълнение към това на ежемесечна база се организира и  вътрешен онлайн покер турнир между служители на компанията от различни локации. 

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    Първата за България и региона водородна зарядна станция вече e в експлоатация
    Тя може да зарежда при двете стандартни налягания за компресиран водород
    преди 14 часа
    Ето каква част от българите са доволни от работата и заплатата си
    Близо 40% от сънародниците ни виждат в изкуствения интелект повече проблеми, отколкто възможности, сочи ново проучване
    преди 16 часа
    преди 21 часа
    Бюджетът на плюс от 600 млн. лв. през април
    Принос за това има вноската на БНБ
    преди 22 часа
    Google съкрати 200 души
    Компанията измества основните си длъжности зад граница
    преди 23 часа
    Очаква се България да се присъедини към ОИСР до края на 2025 г.
    Общо 31 доклада на комитетите на ОИСР по отношение на България са приети, остават още 26